styczeń-luty 2010
Dwumiesięcznik MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601
Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Traugutta 107/5, 50-419 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •
www.michael.org.pl•
redakcja@michael.org.plłomie XIX i XX w. niezwykłą aktywność przejawiało
dwóch wybitnych masonów: Herbert George Wells
(1866-1946) i Aldous Huxley (1894-1963). Każdy z
nich napisał dzieło podobne do „Państwa” Platona,
tylko że w ich wypadku utopia, którą zaprezentowali
nie była ich osobistym dziełem, ale była wizją zbioro
wą potężnej tajnej organizacji – masonerii. Ich prace
tak jak jego były zbeletryzowane i tak, jak u niego
zawarte w nich koncepcje przedstawione zostały
przez fikcyjnych bohaterów. Książka H. G. Wellsa
„Ludzie jak bogowie” („Men Like Gods”) powstała
w 1923 r. A. Huxley napisał swój „Nowy wspaniały
świat” („Brave New World”) w 1932 r.
Wizja Herberta George’a Wellsa
Herbert George Wells pełnił funkcję łączni
ka między światem sekt a wielką finansjerą. Był
członkiem Fabian Society i Fundacji Rockefel
lera, która wytworzyła liczne światowe struktury
masońskie, takie jak choćby Komisja Trójstronna
czy organizacja „Czaszka i piszczele”. Był rów
nież wieloletnim szefem brytyjskiego wywiadu .
Fabian Society była powstałą w 1884 r. organi
zacją o charakterze komunistycznym, która ufor
mowała wielu masonów, przyszłych członków Fun
dacji Forda, Klubu Bilderberg, Brytyjskiego Instytutu
Spraw Międzynarodowych. Jednym z głównych pro
motorów tej organizacji i jej wieloletnim szefem był
George Bernard Shaw. Jednym z członków tej orga
nizacji była Eleonora Marks, córka Karola Mar
ksa. Organizacja ta była powiązana z Golden
Dawn i Towarzystwem Teozoficznym. Niektórzy
twierdzą, że to z niej wyszła inicjatywa utworze
nia Golden Dawn .
Co wiemy o Golden Dawn? Było to zało
żone w 1888 r. przez angielskich masonów i
różokrzyżowców stowarzyszenie, które dekla
rowało „chęć aktywniejszego życia magią”. Sto
warzyszenie to było powiązane ze strukturami
masonerii, różokrzyżowców, organizacjami lu
cyferycznymi i Towarzystwem Teozoficznym .
H. G. Wells odwiedzał wielokrotnie Rosję ko
munistyczną i przeprowadzał długie rozmowy z Le
ninem, a potem ze Stalinem, gdy ten doszedł do wła
dzy. Napisał wiele dzieł futurystycznych, w których
opisywał przyszłość Europy. W początkach XX w. pi
sał o ogólnoeuropejskich strukturach gospodarczych
i politycznych, które potem powstały pod nazwą Unii
Europejskiej. W 1933 r. opisał dokładnie wybuch
i przebieg II wojny światowej twierdząc, że rozpo
cznie się ona na początku 1940 r. (pomylił się więc
tylko o kilka miesięcy) od napadu Niemiec na Pol
skę, którego pretekstem ma być spór o Gdańsk.
Twierdził, że początkowo Rosja komunistyczna po
wstrzyma się od działań wojennych okupując tylko
część Polski. Określał dokładnie datę przystąpie
nia Japonii do wojny, a następnie USA. Przegrana
Niemców, jak twierdził, będzie początkiem powsta
nia międzynarodowego „ładu”. Niektórzy twierdzili,
że był swego rodzaju prorokiem. Inni uważali, że
był tylko dobrze poinformowany .
Zobacz artykuł Louisa Evena w numerze 23 MICHA
ELA pt.
Infiltracja społeczeństwa przez socjalistów Fa-
bian,
s. 10. [przyp. red.]
Epiphanius,
Ukryta strona dziejów. Nowy Porządek
Świata. Nowy Ład Ekonomiczny. Globalizm. Masoneria
i tajne sekty.
Tłumaczenie J. W., WA, Komorów 2009,
s. 174, 581: por. też: J. A. Cervera,
Pajęczyna władzy
,
przekład z jęz. hiszpańskiego F. Szary, Wydawnictwo
NORTOM, Wrocław 1997; T. Marrs,
Tajna władza świa-
ta. Tajne bractwo i magia tysiąca punktów świetlnych
,
tłumaczenie J. Góra, Veritas et Pneuma, New York-To-
ronto (bez daty wydania).
Epiphanius, tamże, s. 171-178; T. Flynn,
Nadzieja
oszustów i przestępców. Mistrzowski plan globalnej kon-
troli
, tom 1. Tłumaczenie W. Makowska, Veritas et Pneu-
ma Publisher Ltd., New York-Toronto 2009, s. 118.
N. Wojtowicz,
Masoneria. Mały słownik
, Verbinum
Wydawnictwo Księży Werbistów, Warszawa 2006, s.
156-157; Epiphanius, tamże, s. 148-151; por. też choć-
by: P. Virion,
Rząd światowy. Globalizm. Antykościół i
Superkościół.
Tłumaczenie ks. H. Czepułkowski, WA,
Komorów 1999, s. 38.
J. K. Palczewski,
Wstęp
, w: H. G. Wells,
Historia świa-
ta
. Przekład J. Parandowski, Zakład Narodowy Imienia
Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław-Warszawa-Kra-
ków-Gdańsk 1978, s. XXVI-XXIX, XXXII-XXXIV;
H. G. Wells głosi
wprost – jedynym bogiem
jest człowiek. Jego dzieło przepojone jest pogardą i
nienawiścią dla chrześcijaństwa i zawarta jest w nim
jedna czytelna sugestia – trzeba je zniszczyć i wy
eliminować wszelkie jego ślady z ludzkich umysłów
i serc .
Należy tu podkreślić jedną myśl
H. G. Wellsa: taki świat zacznie po
wstawać po wielkim gospodarczym
i politycznym kryzysie świata liberal
nego
10
. H. G. Wells tak kreśli swoją
wizję, by była odbierana jako wizja
wolnego świata. Jeśli jednak choćby
przez chwilę wyobrazić sobie, w jaki
sposób budowano by w praktyce taki
świat i jak on by w praktyce funkcjo
nował, trudno oprzeć się wrażeniu,
że większy totalitaryzm trudno sobie
wyobrazić.
Wizja Aldousa Huxleya
A jaka jest wizja A. Huxleya? Opisuje on to, co ma
nastąpić niedługo, za pięćdziesiąt czy sto lat.
Jeżeli przyjąć, że na początku wykładu mówi się
o tym co najważniejsze, należy uznać, że dla A. Hux
leya najważniejsza jest kwestia małżeństwa, rodziny
i doboru gatunkowego („wyprodukowanie” ras odpo
wiadających poszczególnym kastom społecznym).
Opowieść A. Huxleya zaczyna się bowiem od tego,
że nie ma już małżeństwa (jest zakazane i potępione;
zakazana i potępiona jest nawet wierność w „związ
ku partnerskim” trwająca dłużej niż kilka tygodni) i ro
dziny, a dzieci mogą być poczęte tylko w probówce,
ich embrionalny rozwój następuje poza organizmem
kobiety. Nie ma matek i ojców w jakimkolwiek sensie.
Są tylko dawcy anonimowych jaj i plemników.
A. Huxley przedstawia (…) proces „produkcji”
ludzi. „Produkuje” się ich kilka gatunków od „nad
człowieka” do „podczłowieka”, który ma w ogóle nie
myśleć i spełniać najprostsze czynności, służebne
wobec pozostałych.
Dzieci w świecie Huxleya nie mają rodziców i mo
głyby nie wiedzieć, że kiedykolwiek był ktoś taki jak
matka czy ojciec, a jednak są o tym informowane,
a następnie odpowiednio „warunkowane”, „warunko
wane” w taki sposób, by słowo matka było najbar
dziej nieprzyzwoitym słowem. Matka
jest przedstawicielem (i symbolem)
tego, co ludzie „Nowego wspania
łego świata” mają uznawać za naj
gorsze zło
11
. Zauważmy, to jest już
nie tylko jakaś skrajna patologia, ale
wręcz satanizm. Każdy katolik zro
zumie jego istotę, skojarzy to z nasta
wieniem do Matki Bożej.
Do najważniejszych faz proce
su tworzenia „nowego człowieka”
należy „konstruowanie jego duszy”
poprzez wpajanie mu schematów
myślenia, stereotypów i dogmatów – ostatecznej
formy tego, co dzisiaj jest nazywane polityczną po
prawnością. Obok „warunkowania” (manipulacyjne
go oddziaływania na psychikę, uczucia i rozum) A.
Huxley proponuje środki chemiczne, w tym narkotyki,
jako dodatkową metodę „prania” mózgów.
Zauważmy, że A. Huxley przyuczony przez guru
satanizmu Aleisteira Crowley’a eksperymentował
sam z narkotykami, pisał na ten temat prace i w opar
ciu o nie kształtował ideologię hippisów i ideologię
New Age. Rzuca się w oczy, że prezentowane przez
A. Huxleya dogmaty Nowego Wspaniałego Świata
należą do dzisiejszej tzw. politycznej poprawności.
Młodzi ludzie, gdy są już odpowiednio genetycznie,
psychicznie i chemicznie „uwarunkowani” wchodzą
w dorosły Nowy Wspaniały Świat. Jaki on jest?
Jest to jednorodne państwo obejmujące całą kulę
ziemską, w którym nie ma jakichkolwiek narodów,
Epiphanius, tamże, s. 576.
H. G. Wells,
Ludzie jako bogowie
…, s. 76-79, 129.
10
Tamże, s. 71-72.
11
A. Huxley,
Nowy wspaniały świat
. Przełożył B. Ba
ran, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA,
Warszawa 2003, s. 5-20.
Super totalitarne
pogańskie państwo Platona
Historia konsekwentnego dojrzałego pogaństwa
roszczącego sobie prawo do władzy nad światem, do
wytworzenia swojego Nowego Wspaniałego Świata,
której współczesnym uwieńczeniem jest masoneria
zaczyna się gdzieś w „egipskich ciemnościach”. Sami
masoni chętnie mówią o swoich staroegipskich ko
rzeniach. Mówi o niej również jeden z największych
proroków, znany satanista, Albert Pike .
Pierwsze wspólnoty pogańskie przypominające
w podstawowych aspektach masonerię, o których
posiadamy jakąś wiedzę, to wspólnoty pogaństwa
elitarnego w starożytnej Grecji – orfizmu. Jedną z
pierwszych z nich była działająca w VI w. przed naro
dzeniem Chrystusa wspólnota Pitagorasa, na które
go masoneria do dziś się powołuje. Organizuje nawet
konferencje o nazwie „Pitagora” .
Istniejące potem środowiska dojrzałego po
gaństwa wypracowały koncepcję super totalitarnego
państwa rządzonego w sposób dożywotni przez ich
elity, by wreszcie mówić o rządzie światowym i pod
kreślać bezwzględną absolutność władzy, której naj
ważniejszym elementem są „rządy dusz”.
I wreszcie pojawia się Platon, który tworzy w peł
ni dojrzałą i kompletną doktrynę orficką obejmującą
koncepcję świata, człowieka, poznania, wartości
oraz super totalitarnego państwa, w któ
rym orficy będą rządzić „jak bogowie”.
Platon, jak podkreśla wielki mistrz
polskiej masonerii rytu francuskiego, to
wielki guru masonerii. Jim Marrs w swo
jej książce „Oni rządzą światem” nazywa
Platona „duchowymprzewodnikiemwol
nomularstwa, Iluminatów, Johna Ruski
na i Cecila Rhodesa” oraz stwierdza, że
„źródła filozofii różokrzyżowców tkwią w
myśli Platona i Pitagorasa” .
Platon nie mówi wprost (choć jakoś
to sugeruje), że planuje istnienie jakiejś elity w eli
cie, jakiejś tajnej grupy, która ma dopiero faktyczną
władzę. Platon przewidywał wyraźnie taką funkcję
również w swoim idealnym państwie, zakładając, że
to nie politycy nim rządzą, ale jakaś grupa, która po
zostaje w cieniu i której składu nikt (poza samą tą
grupą) nie zna. Grupa ta ma władzę niezbywalną i
faktycznie absolutną. Panuje nawet nad duszami i
ciałami oficjalnych władców.
Platon wytworzył dojrzałą i ostateczną wizję wła
dzy tej najbardziej ścisłej elity orfickiej – bogów w
ludzkich ciałach. Była to wizja masonerii – wizja, któ
rej realizacja zajęła ponad 2400 lat i która zaczyna
się na naszych oczach ucieleśniać.
Pojawia się tu jeden poważny problem: Platon to
również wielki guru współczesnej kultury, ojciec tzw.
nowożytnej i współczesnej filozofii, ktoś o kim dziś
wciąż sięmówi, że był wielkim filozofemdocierającym
do sedna spraw. Z „filozofii” Platona czerpie się w
Europie od kilkuset lat garściami, powtarza się jego
podstawowe ujęcia i rozstrzygnięcia, kontynuuje jego
sposób myślenia. W tym kontekście wszelkie wiąza
nie Platona z orfizmem (nie mówiąc już o masonerii),
nazywanie go teologiem orfizmu czy ideologiem orfi
zmu jest swoistym bluźnierstwem i dezawuowaniem
współczesnej kultury i filozofii.
Ostateczny kształt utopii masońskiej
Platonżył naprzełomieV i IVw. przednarodzeniem
Chrystusa. Dwadzieścia trzy wieki później, na prze
Por. choćby: W. T. Still,
Nowy porządek świata. Od
wieczny plan tajnych towarzystw
, tł. Z. Bereszyński, Wy-
dawnictwo Wers, Poznań 1995, s. 28-30.
Por. choćby: K. Serini,
Symbol w wolnomularstwie
,
AR nr 1/1993, s. 106; J. Siewierski
, Dzieci wdowy czyli
opowieści masońskie
, Wydawnictwo Warsztat Specjalny,
Milanówek 1992, s. 9, 122, 126-127; W. Lengauer,
„Pi-
tagora 2000”: masońska konferencja w Rzymie
, AR nr
1/1993, s. 137.
Por. choćby: A. Nowicki,
Filozofia masonerii. U pro-
gu siódmego tysiąclecia
, Oficyna Wydawnicza „GDYNI-
KA”, Gdynia 5997, s. 21; J. Marrs,
Oni rządzą światem.
Tajna historia łącząca Komisję Trójstronną, wolnomu-
larstwo i piramidy egipskie
, przełożył E. Możejko, Wy-
dawnictwo Jeden Świat, Warszawa 2005, s. 369.
Masoneria i kryzys
(ciąg dalszy na str. 10)
Stanisław Krajski
Platon (427-347
przed Chrystusem)
Herbert George Wells
(1866-1946)
Aldous Huxley
(1894-1963)