23
MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601
Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •
www.michael.org.plmaj-czerwiec-lipiec 2008
1919
– Czołowe brytyjskie i amerykańskie oso-
bistości zakładają Królewski Instytut Spraw Między-
narodowych w Anglii oraz Instytut Spraw Między-
narodowych w USA na spotkaniu zorganizowanym
przez pułkownika House’a, w którym uczestniczyli
różni fabiańscy socjaliści, włączając znanego eko-
nomistę Johna Maynarda Keynesa. Dwa lata póź-
niej pułkownik House przekształca Instytut Spraw
Międzynarodowych w Radę Stosunków Zagranicz-
nych.
1922
– Rada Stosunków Zagranicznych (CFR)
popiera rząd światowy w swoim czasopiśmie
Fo
reign Affairs
(
Sprawy Zagraniczne
). Autor Philip Kerr
stwierdza:
„Oczywiście nie będzie żadnego po-
koju, ani dobrobytu ludzkości tak długo, jak zie
mia pozostaje podzielona na 50 czy 60 niepodle
głych państw i dopóki nie zostanie stworzony
pewien rodzaj systemu międzynarodowego.
Prawdziwym problemem dzisiaj jest sprawa rzą-
du światowego”
.
1928
– Opublikowana zostaje książka Herberta
George’a Wellsa
The Open Conspiracy: Blue Prints
for a World Revolution
(
Otwarta konspiracja – pla
ny światowej rewolucji
). Były fabianista i socjalista,
Wells pisze:
„Polityczny świat Otwartej Konspi-
racji musi osłabić, usuwać, przyłączać i zajmo-
wać miejsce istniejących rządów. Otwarta Kon-
spiracja naturalnie dziedziczy socjalistyczny i
komunistyczny entuzjazm. Może ona pozosta-
wać pod kontrolą Moskwy zanim znajdzie się
pod kontrolą Nowego Jorku. Charakter Otwartej
Konspiracji będzie teraz jawnie odsłonięty. Sta-
nie się ona światową religią”
.
1931
– Studentów Leninowskiej Szkoły Poli
tycznych Działań Wojennych w Moskwie uczy się:
Pewnego dnia musimy zacząć rozpowszechniać
najbardziej teatralny ruch pokojowy, jaki kiedykol
wiek widział świat. Kraje kapitalistyczne, głupie i
dekadenckie, wpadną w pułapkę stworzoną przez
możliwość zdobycia nowych przyjaciół. Nasz czas
nadejdzie za mniej więcej 30 lat. Burżuazja musi
zostać uśpiona przez fałszywe poczucie bezpie
czeństwa.
1932
– Ukazują się nowe książki nakłaniające do
Porządku Światowego:
Toward Soviet America (W kierunku sowieckiej
Ameryki) Williama Z. Fostera, przywódcy Komuni
stycznej Partii USA. Foster wskazuje, że Krajowe
Ministerstwo Edukacji będzie jednym ze środków
używanych do rozwoju nowego socjalistycznego
społeczeństwa w USA.
The New World Order (Nowy porządek świata),
F. S. Marvina opisuje Ligę Narodów jako pierwszą
próbę w kierunku Nowego Porządku Świata. Marvin
mówi: „Narodowość musi ustępować pierwszeństwa
prawom ludzkości jako całości”.
Dare the School Build a New Social Order? (Czy
szkoła odważy się budować Nowy Porządek Spo-
łeczny?) George’a Countsa, wychowawcy i autora,
który twierdzi: „Nauczyciele powinni celowo sięgać
po władzę, a potem dokonać największego podbo-
ju”, żeby „wpływać na postawę społeczną, ideały i
zachowanie przyszłego pokolenia. Rozwój nauki i
technologii przyprowadził nas do nowej ery, gdzie
ignorancja musi zostać zastąpiona przez
wiedzę, współzawodnictwo przez koope-
rację, wiara w Opatrzność przez staranne
planowanie, a prywatny kapitalizm przez
pewną formę ekonomii społecznej”.
1932
– Opublikowana zostaje przez
założycielkę Amerykańskiej Ligi Kontroli
Urodzeń (American Birth Control Lea-
gue), Margaret Sanger, książka pt. Plan
for Peace (Plan pokoju). Nawołuje ona do
przymusowej sterylizacji, obowiązkowej
segregacji i do rehabilitacyjnych obozów
koncentracyjnych dla wszystkich „gene-
tycznie niepożądanych ras”, włączając
Czarnych, Latynosów, amerykańskich In-
dian i katolików.
1933
– Zostaje opublikowany pierwszy
Manifest Humanistyczny (Humanist Ma-
nifesto). Współautor John Dewey, znany
filozof i wychowawca, nawołuje do synte-
zy wszystkich religii oraz do „socjalnego
i spółdzielczego porządku ekonomicznego”. Inny
współautor, C. F. Potter, powiedział w 1930 r.: „Edu-
kacja jest więc najpotężniejszym sojusznikiem hu-
manizmu, a każda amerykańska szkoła publiczna
jest szkołą humanizmu. Co mogą zrobić teistyczne
niedzielne szkoły, prowadzące zajęcia raz w tygo-
dniu przez godzinę, w których uczy się tylko część
dzieci, żeby powstrzymać falę pięciodniowego pro
gramu nauczania humanistycznego?”. Postępowa
Edukacja Dewey’a szerzy się
w sposób wyjątkowy w la-
tach trzydziestych i czter-
dziestych.
1933
– Ukazuje
się książka Herberta
George’a Wellsa The
Shape of Things to
Come (Kształt rzeczy
przyszłych).
Wells
przewiduje drugą woj-
nę światową około 1940
r., zapoczątkowaną spo-
rem polsko-niemieckim.
Po 1945 r. nastąpi wzrost
braku bezpieczeństwa pub-
licznego w „kryminalnie zatru-
tych” rejonach. Plan „Nowoczesnego
Państwa Światowego” powiedzie się przy trze-
ciej próbie (około 1980 r.) i wyniknie z czegoś, co
wydarzy się w Basrze, w Iraku. W książce mamy
również stwierdzenie: „Chociaż rząd światowy był
otwarcie przygotowywany od jakiegoś czasu, cho-
ciaż nieustannie budził obawę i pomruki przeciwko
niemu, nie spotkał się nigdzie z żadną przygotowa-
ną opozycją”.
1934
– Ukazuje się książka Alice A. Bailey
The
Externalization of the Hierarchy
(
Uzewnętrznienie
hierarchii
). Bailey jest okultystką, której prace wy
wodzą się od duchowego przewodnika – tybetań
skiego Mistrza (ducha demonicznego), Djwhala
Khula. Bailey używa zwrotu „punkty światła” w
związku z „Nową Grupą Światowych Zarządców” i
twierdzi, że rok 1934 oznacza początek „organizacji
mężczyzn i kobiet…w grupowej pracy nowego po-
rządku…z postępem definiowanym przez służbę…
świat Braterstwa…Siły Światła…a nowy porządek
świata musi być budowany z grabieży całej istnie-
jącej kultury i cywilizacji”. Książka została opubliko-
wana przez Lucis Trust, zarejestrowany początkowo
w Nowym Jorku jako Lucifer Publishing Company.
Lucis Trust jest pozarządową organizacją Naro-
dów Zjednoczonych, która była głównym graczem
ostatnich szczytów ONZ. Przyszły asystent Sekre-
tarza Generalnego ONZ, Robert Muller, przypisywał
utworzenie swojego Światowego Minimum Progra-
mowego dla edukacji leżącemu u jego podłoża na-
uczaniu Djwhala Khula poprzez pisma Alice Bailey
na ten temat.
1937
– Papież Pius XI pisze:
„Komunizm ma za
sobą siły okultystyczne, które przez długi czas
pracowały nad obaleniem chrześcijańskiego po
rządku społecznego…”
1939
– John Foster Dulles, przyszły Sekretarz
Stanu USA, w swoim przemówieniu proponuje, by
Ameryka przewodziła przejściu do nowego porządku
mniej niezależnych, pół-suwerennych państw, zwią-
zanych ligą czy unią federalną.
1939
– Herbert George Wells w książce
New
World Order
(
Nowy Porządek Świata
) proponuje ko-
lektywistyczne „państwo światowe” albo „nowy po-
rządek świata”, składający się z „demokracji socja-
listycznych”. Zaleca „powszechny pobór do wojska”
i oświadcza, że „nacjonalistyczny indywidualizm
jest chorobą świata”. Kontynuuje:
„Oczywista ko-
nieczność pewnej wspólnej, światowej kontroli
dla wyeliminowania wojen i mniej powszechnie
uznana konieczność wspólnej kontroli ekono-
micznego i biologicznego życia ludzkości, są
aspektami jednego i tego samego procesu
”.
Proponuje on osiągnięcie tego przy pomocy „uni-
Papież Pius XI cytowany przez Kelly’ego, s. 215,
w Epperson, s. XVI.
wersalnego prawa” oraz propagandy czy
edukacji.
1940
– Fundacja Carnegie dla
Pokoju Międzynarodowego pub-
likuje pracę pt.
The New World
Order
(
Nowy Porządek Świata
),
zawierającą wybrany wykaz in-
formacji na temat regionalnej i
światowej federacji wraz pewne
specjalne plany porządku świa-
t weg p w jnie.
1940
– W artykule zatytułowa-
nym
A New World Order
(
Nowy Po
rządek Świata
), zamieszczonym w
Congressional Record
(
Protokoły kon
gresowe
), John G. Alexander nawołuje
do światowej federacji.
1942
– Lewicowy Instytut Stosunków Rejonu
Pacyfiku publikuje pracę
Post-War Worlds
(
Świat
powojenny
) P. E. Corbetta, w której pisze on:
„Osta-
tecznym celem jest rząd światowy. Trzeba uznać,
że prawo narodów ma pierwszeństwo przed pra-
wem narodowym. Procesowi temu musi towa-
rzyszyć usunięcie nacjonalistycznego materiału
zawartego w podręcznikach szkolnych i zastą-
pienie go przez materiał wyjaśniający korzyści
roztropniejszego stowarzyszenia”
.
1945
– Prezydent Truman popiera rząd światowy
w przemówieniu, mówiąc:
„Narody tak łatwo pora-
dzą sobie z republiką światową, jak my radzimy
sobie z republiką Stanów Zjednoczonych”
.
1945
– Wchodzi w życie Karta Narodów Zjed
noczonych. 24 października senator Glen Taylor
(Demokrata z Idaho) przedstawia Rezolucję Senatu
nr 183, wzywającą senat USA do działania na rzecz
utworzenia republiki światowej, włączając między-
narodową policję.
1946
– Alger Hiss zostaje wybrany na stanowi
sko prezesa Fundacji Carnegie dla Pokoju Między
narodowego. Pełni tę funkcję do 1949 r. Na początku
1950 r. zostaje skazany za krzywoprzysięstwo i osa-
dzony w więzieniu po sensacyjnym procesie i prze-
słuchaniu przez kongres, podczas którego Whit-
taker Chambers, były starszy redaktor magazynu
Time
, zeznaje, że Hiss był członkiem jego komórki
partii komunistycznej.
1946
– Ukazuje się książka byłego redaktora
naczelneg
NEA Journal
(National Education As
sociation – Narodowego Towarzystwa Edukacyj
nego) Joya Elmera Morgana pt.
The Teacher and
World Government
(
Nauczyciel i rząd światowy
). Pi-
sze n:
„W walce o ustanowienie odpowiedniego
rządu światowego nauczyciel może zrobić wiele,
by przygotować serca i umysły dzieci do global-
nego porozumienia i współpracy. W samym ser-
cu wszystkich agencji, które zapewnią nadejście
rządu światowego, musi stać szkoła, nauczyciel
i zorganizowany zawód”
.
1947
– The American Education Fellowship
(Amerykańskie Towarzystwo Edukacyjne), dawniej
Progressive Education Association (Postępowe
Stowarzyszenie Edukacyjne), zorganizowane przez
Johna Dewey’a, wzywa do
„ustanowienia prawdzi-
wego porządku światowego, porządku,
w którym suwerenność narodowa jest
podporządkowana władzy światowej”
.
1947
– Drugi Sekretarz Narodowego
Towarzystwa Edukacyjnego William Carr
pisze w
NEA Journal
, że nauczyciele po-
winni
„uczyć na temat różnych propo-
zycji, które zostały przedstawione dla
wzmocnieniaOrganizacji NarodówZjed-
noczonych oraz ustanowienia obywatel
stwa światowego i światowego rządu”
.
1948
– Brytyjczyk, sir Harold Butler,
w czasopiśmie Rady Stosunków Zagra-
nicznych (CFR)
Foreign Affairs
(
Sprawy
zagraniczne
) widzi powstawanie Nowego
Porządku Światowego
: „Jak dalece życie
narodów, które przez wieki traktowały
się jako odmienne i unikalne, może zo-
stać połączone z życiem innych naro-
dów? Jak daleko przygotowane są one
do pozbycia się części swojej suwe-
renności, bez czego nie może powstać
skuteczna unia ekonomiczna czy polityczna?
Z przeważającego zamętu wyłania się kształt
nowego świata, który może wskazać drogę w
kierunku nowego porządku. Będzie to początek
prawdziwej Organizacji Narodów Zjednoczo-
nych, nie paraliżowanej już dłużej rozdwojeniem
jaźni, ale zjednoczonej wspólną wiarą”
.
(cdn)
Ted Flynn