Table of Contents Table of Contents
Previous Page  23 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 24 Next Page
Page Background

23

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •

www.michael.org.pl

maj-czerwiec-lipiec 2008

1919

– Czołowe brytyjskie i amerykańskie oso-

bistości zakładają Królewski Instytut Spraw Między-

narodowych w Anglii oraz Instytut Spraw Między-

narodowych w USA na spotkaniu zorganizowanym

przez pułkownika House’a, w którym uczestniczyli

różni fabiańscy socjaliści, włączając znanego eko-

nomistę Johna Maynarda Keynesa. Dwa lata póź-

niej pułkownik House przekształca Instytut Spraw

Międzynarodowych w Radę Stosunków Zagranicz-

nych.

1922

– Rada Stosunków Zagranicznych (CFR)

popiera rząd światowy w swoim czasopiśmie

Fo­

reign Affairs

(

Sprawy Zagraniczne

). Autor Philip Kerr

stwierdza:

„Oczywiście nie będzie żadnego po-

koju, ani dobrobytu ludzkości tak długo, jak zie­

mia pozostaje podzielona na 50 czy 60 niepodle­

głych państw i dopóki nie zostanie stworzony

pewien rodzaj systemu międzynarodowego.

Prawdziwym problemem dzisiaj jest sprawa rzą-

du światowego”

.

1928

– Opublikowana zostaje książka Herberta

George’a Wellsa

The Open Conspiracy: Blue Prints

for a World Revolution

(

Otwarta konspiracja – pla­

ny światowej rewolucji

). Były fabianista i socjalista,

Wells pisze:

„Polityczny świat Otwartej Konspi-

racji musi osłabić, usuwać, przyłączać i zajmo-

wać miejsce istniejących rządów. Otwarta Kon-

spiracja naturalnie dziedziczy socjalistyczny i

komunistyczny entuzjazm. Może ona pozosta-

wać pod kontrolą Moskwy zanim znajdzie się

pod kontrolą Nowego Jorku. Charakter Otwartej

Konspiracji będzie teraz jawnie odsłonięty. Sta-

nie się ona światową religią”

.

1931

– Studentów Leninowskiej Szkoły Poli­

tycznych Działań Wojennych w Moskwie uczy się:

Pewnego dnia musimy zacząć rozpowszechniać

najbardziej teatralny ruch pokojowy, jaki kiedykol­

wiek widział świat. Kraje kapitalistyczne, głupie i

dekadenckie, wpadną w pułapkę stworzoną przez

możliwość zdobycia nowych przyjaciół. Nasz czas

nadejdzie za mniej więcej 30 lat. Burżuazja musi

zostać uśpiona przez fałszywe poczucie bezpie­

czeństwa.

1932

– Ukazują się nowe książki nakłaniające do

Porządku Światowego:

Toward Soviet America (W kierunku sowieckiej

Ameryki) Williama Z. Fostera, przywódcy Komuni­

stycznej Partii USA. Foster wskazuje, że Krajowe

Ministerstwo Edukacji będzie jednym ze środków

używanych do rozwoju nowego socjalistycznego

społeczeństwa w USA.

The New World Order (Nowy porządek świata),

F. S. Marvina opisuje Ligę Narodów jako pierwszą

próbę w kierunku Nowego Porządku Świata. Marvin

mówi: „Narodowość musi ustępować pierwszeństwa

prawom ludzkości jako całości”.

Dare the School Build a New Social Order? (Czy

szkoła odważy się budować Nowy Porządek Spo-

łeczny?) George’a Countsa, wychowawcy i autora,

który twierdzi: „Nauczyciele powinni celowo sięgać

po władzę, a potem dokonać największego podbo-

ju”, żeby „wpływać na postawę społeczną, ideały i

zachowanie przyszłego pokolenia. Rozwój nauki i

technologii przyprowadził nas do nowej ery, gdzie

ignorancja musi zostać zastąpiona przez

wiedzę, współzawodnictwo przez koope-

rację, wiara w Opatrzność przez staranne

planowanie, a prywatny kapitalizm przez

pewną formę ekonomii społecznej”.

1932

– Opublikowana zostaje przez

założycielkę Amerykańskiej Ligi Kontroli

Urodzeń (American Birth Control Lea-

gue), Margaret Sanger, książka pt. Plan

for Peace (Plan pokoju). Nawołuje ona do

przymusowej sterylizacji, obowiązkowej

segregacji i do rehabilitacyjnych obozów

koncentracyjnych dla wszystkich „gene-

tycznie niepożądanych ras”, włączając

Czarnych, Latynosów, amerykańskich In-

dian i katolików.

1933

– Zostaje opublikowany pierwszy

Manifest Humanistyczny (Humanist Ma-

nifesto). Współautor John Dewey, znany

filozof i wychowawca, nawołuje do synte-

zy wszystkich religii oraz do „socjalnego

i spółdzielczego porządku ekonomicznego”. Inny

współautor, C. F. Potter, powiedział w 1930 r.: „Edu-

kacja jest więc najpotężniejszym sojusznikiem hu-

manizmu, a każda amerykańska szkoła publiczna

jest szkołą humanizmu. Co mogą zrobić teistyczne

niedzielne szkoły, prowadzące zajęcia raz w tygo-

dniu przez godzinę, w których uczy się tylko część

dzieci, żeby powstrzymać falę pięciodniowego pro­

gramu nauczania humanistycznego?”. Postępowa

Edukacja Dewey’a szerzy się

w sposób wyjątkowy w la-

tach trzydziestych i czter-

dziestych.

1933

– Ukazuje

się książka Herberta

George’a Wellsa The

Shape of Things to

Come (Kształt rzeczy

przyszłych).

Wells

przewiduje drugą woj-

nę światową około 1940

r., zapoczątkowaną spo-

rem polsko-niemieckim.

Po 1945 r. nastąpi wzrost

braku bezpieczeństwa pub-

licznego w „kryminalnie zatru-

tych” rejonach. Plan „Nowoczesnego

Państwa Światowego” powiedzie się przy trze-

ciej próbie (około 1980 r.) i wyniknie z czegoś, co

wydarzy się w Basrze, w Iraku. W książce mamy

również stwierdzenie: „Chociaż rząd światowy był

otwarcie przygotowywany od jakiegoś czasu, cho-

ciaż nieustannie budził obawę i pomruki przeciwko

niemu, nie spotkał się nigdzie z żadną przygotowa-

ną opozycją”.

1934

– Ukazuje się książka Alice A. Bailey

The

Externalization of the Hierarchy

(

Uzewnętrznienie

hierarchii

). Bailey jest okultystką, której prace wy­

wodzą się od duchowego przewodnika – tybetań­

skiego Mistrza (ducha demonicznego), Djwhala

Khula. Bailey używa zwrotu „punkty światła” w

związku z „Nową Grupą Światowych Zarządców” i

twierdzi, że rok 1934 oznacza początek „organizacji

mężczyzn i kobiet…w grupowej pracy nowego po-

rządku…z postępem definiowanym przez służbę…

świat Braterstwa…Siły Światła…a nowy porządek

świata musi być budowany z grabieży całej istnie-

jącej kultury i cywilizacji”. Książka została opubliko-

wana przez Lucis Trust, zarejestrowany początkowo

w Nowym Jorku jako Lucifer Publishing Company.

Lucis Trust jest pozarządową organizacją Naro-

dów Zjednoczonych, która była głównym graczem

ostatnich szczytów ONZ. Przyszły asystent Sekre-

tarza Generalnego ONZ, Robert Muller, przypisywał

utworzenie swojego Światowego Minimum Progra-

mowego dla edukacji leżącemu u jego podłoża na-

uczaniu Djwhala Khula poprzez pisma Alice Bailey

na ten temat.

1937

– Papież Pius XI pisze:

„Komunizm ma za

sobą siły okultystyczne, które przez długi czas

pracowały nad obaleniem chrześcijańskiego po­

rządku społecznego…”

1939

– John Foster Dulles, przyszły Sekretarz

Stanu USA, w swoim przemówieniu proponuje, by

Ameryka przewodziła przejściu do nowego porządku

mniej niezależnych, pół-suwerennych państw, zwią-

zanych ligą czy unią federalną.

1939

– Herbert George Wells w książce

New

World Order

(

Nowy Porządek Świata

) proponuje ko-

lektywistyczne „państwo światowe” albo „nowy po-

rządek świata”, składający się z „demokracji socja-

listycznych”. Zaleca „powszechny pobór do wojska”

i oświadcza, że „nacjonalistyczny indywidualizm

jest chorobą świata”. Kontynuuje:

„Oczywista ko-

nieczność pewnej wspólnej, światowej kontroli

dla wyeliminowania wojen i mniej powszechnie

uznana konieczność wspólnej kontroli ekono-

micznego i biologicznego życia ludzkości, są

aspektami jednego i tego samego procesu

”.

Proponuje on osiągnięcie tego przy pomocy „uni-

 Papież Pius XI cytowany przez Kelly’ego, s. 215,

w Epperson, s. XVI.

wersalnego prawa” oraz propagandy czy

edukacji.

1940

– Fundacja Carnegie dla

Pokoju Międzynarodowego pub-

likuje pracę pt.

The New World

Order

(

Nowy Porządek Świata

),

zawierającą wybrany wykaz in-

formacji na temat regionalnej i

światowej federacji wraz pewne

specjalne plany porządku świa-

t weg p w jnie.

1940

– W artykule zatytułowa-

nym

A New World Order

(

Nowy Po­

rządek Świata

), zamieszczonym w

Congressional Record

(

Protokoły kon­

gresowe

), John G. Alexander nawołuje

do światowej federacji.

1942

– Lewicowy Instytut Stosunków Rejonu

Pacyfiku publikuje pracę

Post-War Worlds

(

Świat

powojenny

) P. E. Corbetta, w której pisze on:

„Osta-

tecznym celem jest rząd światowy. Trzeba uznać,

że prawo narodów ma pierwszeństwo przed pra-

wem narodowym. Procesowi temu musi towa-

rzyszyć usunięcie nacjonalistycznego materiału

zawartego w podręcznikach szkolnych i zastą-

pienie go przez materiał wyjaśniający korzyści

roztropniejszego stowarzyszenia”

.

1945

– Prezydent Truman popiera rząd światowy

w przemówieniu, mówiąc:

„Narody tak łatwo pora-

dzą sobie z republiką światową, jak my radzimy

sobie z republiką Stanów Zjednoczonych”

.

1945

– Wchodzi w życie Karta Narodów Zjed­

noczonych. 24 października senator Glen Taylor

(Demokrata z Idaho) przedstawia Rezolucję Senatu

nr 183, wzywającą senat USA do działania na rzecz

utworzenia republiki światowej, włączając między-

narodową policję.

1946

– Alger Hiss zostaje wybrany na stanowi­

sko prezesa Fundacji Carnegie dla Pokoju Między­

narodowego. Pełni tę funkcję do 1949 r. Na początku

1950 r. zostaje skazany za krzywoprzysięstwo i osa-

dzony w więzieniu po sensacyjnym procesie i prze-

słuchaniu przez kongres, podczas którego Whit-

taker Chambers, były starszy redaktor magazynu

Time

, zeznaje, że Hiss był członkiem jego komórki

partii komunistycznej.

1946

– Ukazuje się książka byłego redaktora

naczelneg

NEA Journal

(National Education As­

sociation – Narodowego Towarzystwa Edukacyj­

nego) Joya Elmera Morgana pt.

The Teacher and

World Government

(

Nauczyciel i rząd światowy

). Pi-

sze n:

„W walce o ustanowienie odpowiedniego

rządu światowego nauczyciel może zrobić wiele,

by przygotować serca i umysły dzieci do global-

nego porozumienia i współpracy. W samym ser-

cu wszystkich agencji, które zapewnią nadejście

rządu światowego, musi stać szkoła, nauczyciel

i zorganizowany zawód”

.

1947

– The American Education Fellowship

(Amerykańskie Towarzystwo Edukacyjne), dawniej

Progressive Education Association (Postępowe

Stowarzyszenie Edukacyjne), zorganizowane przez

Johna Dewey’a, wzywa do

„ustanowienia prawdzi-

wego porządku światowego, porządku,

w którym suwerenność narodowa jest

podporządkowana władzy światowej”

.

1947

– Drugi Sekretarz Narodowego

Towarzystwa Edukacyjnego William Carr

pisze w

NEA Journal

, że nauczyciele po-

winni

„uczyć na temat różnych propo-

zycji, które zostały przedstawione dla

wzmocnieniaOrganizacji NarodówZjed-

noczonych oraz ustanowienia obywatel­

stwa światowego i światowego rządu”

.

1948

– Brytyjczyk, sir Harold Butler,

w czasopiśmie Rady Stosunków Zagra-

nicznych (CFR)

Foreign Affairs

(

Sprawy

zagraniczne

) widzi powstawanie Nowego

Porządku Światowego

: „Jak dalece życie

narodów, które przez wieki traktowały

się jako odmienne i unikalne, może zo-

stać połączone z życiem innych naro-

dów? Jak daleko przygotowane są one

do pozbycia się części swojej suwe-

renności, bez czego nie może powstać

skuteczna unia ekonomiczna czy polityczna?

Z przeważającego zamętu wyłania się kształt

nowego świata, który może wskazać drogę w

kierunku nowego porządku. Będzie to początek

prawdziwej Organizacji Narodów Zjednoczo-

nych, nie paraliżowanej już dłużej rozdwojeniem

jaźni, ale zjednoczonej wspólną wiarą”

.

(cdn)

Ted Flynn