19
MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada •
Tel.: (450) 469-2209
•
Fax (450) 469-2601
Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska •
Tel.: (071) 343-6750
•
www.michael.org.plmaj-czerwiec-lipiec 2007
Niepokalanej ogłasza na kolacji braciom zwycięskie
odparcie wrogiego ataku na Niepokalanów i dema-
skowanie dalszych zakusów masonerii’], ale nowe
siły nadciągają”.
Szerzenie nauczania Kościoła poprzez
konferencje natury re igijno-apo ogetycznej
W jednym z pierwszych referatów odnośnie
„Pia Unio” (Pobożnego Stowarzyszenia) M. I.,
wygłoszonym przez św. Maksymiliana klerykom
franciszkanów konwentualnych w Krakowie 15 XI
1919 r. o. Kolbe przedstawiał cel, naturę, środki i
trudności Pobożnego Stowarzyszenia. Mówiąc o
celu M. I. powiedział:
„M. I. ma za b iski ce sta-
ranie się o nawrócenie wszystkich akato ików,
a szczegó nie tych biednych, co zaś epieni pod-
noszą zbrodniczą rękę wprost przeciw swemu
Naj epszemu Ojcu, tj. masonów; i to pod opieką
i za pośrednictwem NMP Niepoka anej. Pod Jej
opieką, tj. jako narzędzia w Jej niepoka anych
rączętach i za Jej pośrednictwem, tj. używając
środków przez Nią podanych i mod ąc się, aby
Ona wybłagała miłosierdzie”.
Działa ność wydawnicza
„Podstawową ideą, która kierowała Jego publi
kacje, zaświadcza o. Korneli Czupryk, było przy
ciągnięcie ludzi, szczególnie błądzących, do Boga”.
„Prasa jest piątą potęgą świata”, o. Maksymilian M.
Kolbe zrozumiał stwierdzenie Napoleona, że aby
podkreślić niebezpieczeństwo złej prasy: „niech mi
będzie wolno jaśniej powiedzieć, masoni, którzy z
żelazną konsekwencją dążą do zrealizowania dewi-
zy uchwalonej jeszcze w 1717 r.: ‘zniszczyć wszelką
religię, a zwłaszcza chrześcijańską’”. Przytaczając
następnie słowa Ojca Św. o. Maksymilian M. Kol-
be kontynuuje:
„Dobrze jest budować kościo-
ły, mówić kazania, zakładać misje i szkoły, a e
ten wsze ki trud próżny będzie, jeże i zaniedba-
my najważniejszą broń dzisiejszych czasów, tj.
prasę”
. Z tego powodu, jak zaświadcza o. Korne-
li Czupryk, o. Maksymilian M. Kolbe miał zwyczaj
powtarzać:
„My, zakonnicy, możemy mieszkać
w barakach, chodzić w ubraniach połatanych,
odżywiać się skromnie, ecz nasze maszyny
drukarskie, które służą do rozszerzenia chwały
Bożej, muszą być naj epsze i to najnowszego
mode u”
.
O. Maksymilian M. Kolbe poprzez
Rycerza Nie-
pokalanej
i
Mały Dziennik
, „który osiągnął nakład
prawie dwustu tysięcy kopii… postawił sobie jako
cel obronę wiary katolickiej przed masonami i innymi
stowarzyszeniami działającymi przeciw Kościołowi,
skutkiem czego były wielkie korzyści przyniesione
ludowi bożemu”.
Osobiście interweniował, gdy spotykał się z
publikacjami masońskimi. Br. Cyprian Grodzki za-
świadczył w czasie procesu przeprowadzonego w
Warszawie, że „gdy w 1933 r. ukazał się artykuł
agresywny i antyreligijny, wydany przez wolnomu
larzy, o. Maksymilian podyktował mi list następują
cej treści do redakcji: ‘Czy Pan Redaktor jest prze
konany o tym, co pisze? Co będzie w chwili śmierci?
Warto się zastanowić’. O. Kolbe polecił mi, abym
natychmiast wysłał list do reakcji”.
Od mod itwy, poprzez umartwienia, w
kierunku kontaktów z masonami
Po przedstawieniu celu i natury M. I. o. Kolbe
przedstawił środki M. I.; jednym z nich jest cudowny
medalik.
„Na meda iku zaś znajduje się wyryty
akt strze isty: ‘O, Maryjo bez grzechu poczęta,
mód się za nami, którzy się do Ciebie ucie
kamy’. Mod itwa, którą sama Niepoka ana kła-
dzie w nasze usta, objawiając ją i po ecając jej
odmawianie. Ponieważ zaś głową akatolików,
głową węża piekie nego – można powiedzieć – w
naszych czasach jest masoneria, więc przez nią
usidłanych szczegó nie wspominamy.”
O. Maksymilian M. Kolbe zawsze rozpoczynał
swoją działalność duszpasterską od modlitwy za
osoby, które pragnął przybliżyć do wiary, dlatego
zapoczątkował w Niepokalanowie wieczną adorację
Najświętszego Sakramentu.
Na drugim miejscu starał się osobiście spotkać z
osobami. O. Samuel Rosenbajger, przełożony misji
na Dalekim Wschodzie, w Japonii, zeznał w cza-
sie procesu, który miał miejsce w Padwie w latach
1948-49, że spotkał się z Walterem Sieroszewskim,
sławnym literatem polskim, uważanym za przywód-
cę masonerii w Polsce. O. Kolbe uczynił wszelkie
starania, aby powrócił do Kościoła i dał jemu cudow-
ny medalik. Wykorzystywał każdą chwilę: w pociągu
rozpoczynał mówić o Jezusie i Matce Bożej. Wyda-
wało się nam, kontynuuje o. Rosenbajger, że o. Kol-
bemu brakowało dyskrecji, lecz osiągnął swój cel.
„O. Maksymilian M. Kolbe, zeznawał o. Feliks
Wilk, definitor wieczysty Zakonu OO. Franciszka
nów Konwentualnych, opowiedział, jak starał się
nawrócić Andrzeja Struga, który po długiej dyskusji
wyznał, że brak czasu i nawał pracy nie pozwala-
ją mu na zastanowienie się nad kwestiami religij
nymi”.
Pragnienie przybliżenia osób do Boga przez
Niepokalaną zmusiło o. Maksymiliana M. Kolbego
– jak zeznaje o. Pietro Pal – do odwiedzenia braci
w Zielonym Pałacu masonerii w Rzymie, aby „na
wrócić Wielkiego Mistrza masonerii w Italii i innych
masonów. Zapewniłem go – kontynuuje o. Pal – że
jak tylko o. Rektor zezwoli, to poszedłbym z nim;
natychmiast wyszedł z rekreacji poobiedniej i udał
się do o. Ignudiego i przedstawił mu swój zamiar.
Przyszedł do mnie trochę zmieszany na kwadrat
Kolegium, gdzie na niego czekałem, lecz pogodził
się z decyzją, powiedział mi, że o. Rektor uważa
przedsięwzięcie za niestosowne i że będzie lepiej
modlić się za masonów. Natychmiast pomodliliśmy
się o nawrócenie masonów”.
Niepoka ana przez swój Niepoka anów
miażdży głowę tego węża
Zapał duszpasterski oparty na pewnym funda
mencie – Niepokalanej i Niepokalanowie – zmuszał
o. Maksymiliana M. Kolbego do kontynuowania roz-
poczętej działalności, mającej na celu „nawrócenie
grzeszników i osoby dalekie od wiary, jak masoni,
heretycy i komuniści”. Jak zeznają świadkowie, czę-
sto, oprócz trudności pochodzących z codziennego
zarządu, „jego publikacje, jak zeznajeWalerian Mey-
stowicz, przewodniczący Polskiego Instytutu Histo-
rii, szczególnie były atakowane przez czasopisma
masońskie”. Sam o. Maksymilian M. Kolbe relacjo-
nuje, że
„masoneria przez swojej różne macki
coraz zaciek ej uderza w Niepoka anów, a e też
i Niepoka ana przez swój Niepoka anów coraz
wspania ej miażdży głowę tego węża (por. Rdz
3,15). Ot tak, jak przystało w boju, coraz nowe
ataki, kontrataki, obawy, natura ne niepokoje,
radości zwycięstwa, prośby i dziękczynienia
pod adresem Niepokaanej. I Wy też nie róbcie
inaczej, chociaż czasem ciemno, bo zwątpienie
(a e to dobrowo ne) byłoby oznaką, że wiara w
Niepoka aną nieco osłabła, a tym sprawi ibyśmy
Jej raczej przykrość niż radość”
.
Przed śmiercią o. Maksymilian M. Kolbe pozo
stawił zakonnikom „duchowy testament”:
„Starsi
współbracia niech czuwają, gdy mnie zabrak
nie, aby zachować wierność ideałom Niepoka
anowa, w przypadku działa ności pewnych
e ementów przeciwko duchowi k asztoru. Nie
pozwó my zburzyć Niepoka anowa. W świecie
toczy się wa ka d a ideałów. Nasz ideał jest jasny
i o niego będzie toczyła się wa ka. Pozostańcie
wierni Niepoka anej – niech Ona was prowadzi.
Mód my się, by Niepoka ana raczyła otoczyć
szczegó ną opieką i naszą Ojczyznę, gdyż i u
nas jest masoneria i działa z gor iwością godną
epszej sprawy”.
O. Zbigniew Suchecki, OFMConv.
Przykład tablic umieszczonych przy wjeździe do danego miasta
lub wsi, informujących o organizacjach masońskich i para-ma-
sońskich. W Polsce zaczynają się już pojawiać.
Dwumiesięcznik MICHAEL
jest niezależny od jakichkolwiek in-
stytucji, partii politycznych, osób czy organizacji. Nie zamieszcza
żadnych reklam i rozprowadzany jest wyłącznie w formie prenu-
meraty. Ukazuje się w wersjach językowych: polskiej, angielskiej,
francuskiej, hiszpańskiej.
Prenumerata w Kanadzie i USA
Szanowni Państwo!
Aby zaprenumerować pismo MICHAEL w Ka-
nadzie, USA, czy w innych krajach, należy wpłacić kwotę $10 na 2
lata lub $20 na 4 lata najlepiej za pomocą czeków personalnych lub
czeków bankowych tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać na
Michael Journal i wysłać na adresy poniżej:
Pismo MICHAEL Journa – Canada
1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0
Tel.: (450) 469-2209; (416) 259-3714 -po polsku
Pismo MICHAEL Journa – USA
P.O. Box 86, South Deerfield, MA 01373
Tel./Fax: (413) 665-5052
Warunki prenumeraty w Polsce
Szanowny Czytelniku!
Istnieją dwa sposoby otrzymywania dwu-
miesięcznika MICHAEL w Polsce. Poprzez wpłacenie kwoty 18 zł
na rok lub 36 zł na 2 lata na nasze konto bankowe (podane poni-
żej), posługując się przekazem bankowym:
Fundacja Pie grzymów św. Michała
XVII O/Bank Zachodni WBK S.A.
09 1090 2529 0000 0006 3400 0467
lub przekazem pocztowym, który należy wystawić na pismo „Mi-
chael” i skierować na adres poniżej:
Dwumiesięcznik MICHAEL – Po ska
ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław
Tel.: (071) 343-6750
Prenumerata w Australii & NZ
Drodzy Czytelnicy!
Aby otrzymywać nasze pismo MICHAEL w
Australii, należy wpłacić odpowiednią kwotę w dolarach australij-
skich, (morska: 2 lata - A$ 32 i 1 rok - A$ 16; lotnicza: 2 lata - A$
64; 1 rok - A$ 32) najlepiej za pomocą czeków personalnych lub
czeków bankowych, tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać
na Renata Stirrat i wysyłać na adres jak poniżej:
Pismo MICHAEL c/o Renata Stirrat
32 Dundee Ave, Holden Hill, SA 5088
Tel.: (08) 8261-0729 -w jez. polskim i angielskim
„Prenumerata-prezent”
Zamawiając prenumeratę jako prezent dla kogoś, czynisz wspa-
niałomyślny gest i niespodziankę. Przyczyniasz się także do po-
głębienia świadomości indywidualnej, rodzinnej i narodowej! Im
więcej ludzi przeczyta nasze artykuły, tym więcej pozna prawdę.
Na blankiecie lub zwykłej kartce papieru należy podać imię, nazwi-
sko i adres osoby, która ma otrzymywać nasze pismo.
Poprzednie wydania MICHAELA
Istnieje możliwość nabycia poprzednich numerów MICHAELA w
różnych językach. Do tej pory w języku polskim ukazało się 40 peł-
nych (16 i 24-stronicowe) numerów. Sprawy i problemy poruszane
w tym piśmie nie dezaktualizują się, tak jak to się dzieje w innych
gazetach i magazynach. Cena każdego pojedynczego egzempla-
rza wynosi $2 / 3 zł plus koszt przesyłki.
Bezpłatne wydruki / ulotki
UWAGA! Ci wszyscy, którzy chcieliby otrzymać dowolną ilość bez-
płatnych wydań, ulotek MICHAELA, aby rozprowadzić je w swoim
otoczeniu, proszeni są o skontaktowanie się z naszymi biurami
telefonicznie lub pisemnie. Ulotki są bezpłatne, ale dotacje na po-
krycie kosztów druku i wysyłki są mile widziane.
Publikacje o Kredycie Społecznym
i systemie monetarnym
W języku po skim:
Globalne oszustwo i drogi wyjścia (L. Even) ……........... 14zł / $12
Dlaczego wciąż brak nam pieniędzy (Barclay-Smith) ..... 10zł / $7
Fałszerze pieniędzy (L. Soucy) .………........................... 10zł / $7
Kryzys pieniądza (Ch. Hollis) ………............................... 17zł / $10
Kredyt Społeczny a Katolicyzm (G.H. Levesque OP) ....... 7zł / $5
Lichwa (H. Belloc) ………................................................... 7zł / $5
Fatima i wielki spisek (D. Manifold) .……….................... 16zł / $10
Pieniądz korzeń wszelkiego zła (D. Manifold) .................... 5zł / $4
O pieniądzu i lichwiarzach (R. Gładkowski) ....................... 6zł / $4
i inne.
W języku angie skim i francuskim:
In This Age of Plenty (Louis Even) ....………..….............…. $25.00
The Money Myth Exploded (L. Even) ................…….…....... $3.00
What Do We Mean By Real Social Credit (L. Even) ............ $4.00
A Sound and Effective Financial System (L. Even) .............. $4.00
The meaning of Social Credit (Colbourne) ……………........ $13.00
Social Credit (C.H. Douglas) ................………................... $18.00
Economic Democracy (C.H. Douglas) .........…………......... $21.00
The Money Trick (C.Barclay-Smith) ..........………....…....... $10.00
The Counterfeiters (L. Soucy) ...................………...….....… $10.50
The Monopoly of Credit (C.H. Douglas) ......………............ $21.00
The Approach to Reality (C.H. Douglas) .............……..….... $3.00
An Introduction to Social Credit (Monahan) .......………..... $13.00
The Nature of Credit (T.V. Holmes) .................……….......... $2.00
Social Credit Principles (C.H. Douglas) ...............………..... $1.50
Why I am a Social Crediter (B. Monahan) …………….....…. $3.00
The New and The Old Economics (C.H. Douglas) ……….... $3.00
Whose service is perfect freedom (C.H. Douglas) …......... $10.00
The Tragedy of Human Effort (C.H. Douglas) …………….... $3.00