Table of Contents Table of Contents
Previous Page  19 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 24 Next Page
Page Background

19

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada •

Tel.: (450) 469-2209

Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska •

Tel.: (071) 343-6750

www.michael.org.pl

maj-czerwiec-lipiec 2007

Niepokalanej ogłasza na kolacji braciom zwycięskie

odparcie wrogiego ataku na Niepokalanów i dema-

skowanie dalszych zakusów masonerii’], ale nowe

siły nadciągają”.

Szerzenie nauczania Kościoła poprzez

konferencje natury re igijno-apo ogetycznej

W jednym z pierwszych referatów odnośnie

„Pia Unio” (Pobożnego Stowarzyszenia) M. I.,

wygłoszonym przez św. Maksymiliana klerykom

franciszkanów konwentualnych w Krakowie 15 XI

1919 r. o. Kolbe przedstawiał cel, naturę, środki i

trudności Pobożnego Stowarzyszenia. Mówiąc o

celu M. I. powiedział:

„M. I. ma za b iski ce sta-

ranie się o nawrócenie wszystkich akato ików,

a szczegó nie tych biednych, co zaś epieni pod-

noszą zbrodniczą rękę wprost przeciw swemu

Naj epszemu Ojcu, tj. masonów; i to pod opieką

i za pośrednictwem NMP Niepoka anej. Pod Jej

opieką, tj. jako narzędzia w Jej niepoka anych

rączętach i za Jej pośrednictwem, tj. używając

środków przez Nią podanych i mod ąc się, aby

Ona wybłagała miłosierdzie”.

Działa ność wydawnicza

„Podstawową ideą, która kierowała Jego publi­

kacje, zaświadcza o. Korneli Czupryk, było przy­

ciągnięcie ludzi, szczególnie błądzących, do Boga”.

„Prasa jest piątą potęgą świata”, o. Maksymilian M.

Kolbe zrozumiał stwierdzenie Napoleona, że aby

podkreślić niebezpieczeństwo złej prasy: „niech mi

będzie wolno jaśniej powiedzieć, masoni, którzy z

żelazną konsekwencją dążą do zrealizowania dewi-

zy uchwalonej jeszcze w 1717 r.: ‘zniszczyć wszelką

religię, a zwłaszcza chrześcijańską’”. Przytaczając

następnie słowa Ojca Św. o. Maksymilian M. Kol-

be kontynuuje:

„Dobrze jest budować kościo-

ły, mówić kazania, zakładać misje i szkoły, a e

ten wsze ki trud próżny będzie, jeże i zaniedba-

my najważniejszą broń dzisiejszych czasów, tj.

prasę”

. Z tego powodu, jak zaświadcza o. Korne-

li Czupryk, o. Maksymilian M. Kolbe miał zwyczaj

powtarzać:

„My, zakonnicy, możemy mieszkać

w barakach, chodzić w ubraniach połatanych,

odżywiać się skromnie, ecz nasze maszyny

drukarskie, które służą do rozszerzenia chwały

Bożej, muszą być naj epsze i to najnowszego

mode u”

.

O. Maksymilian M. Kolbe poprzez

Rycerza Nie-

pokalanej

i

Mały Dziennik

, „który osiągnął nakład

prawie dwustu tysięcy kopii… postawił sobie jako

cel obronę wiary katolickiej przed masonami i innymi

stowarzyszeniami działającymi przeciw Kościołowi,

skutkiem czego były wielkie korzyści przyniesione

ludowi bożemu”.

Osobiście interweniował, gdy spotykał się z

publikacjami masońskimi. Br. Cyprian Grodzki za-

świadczył w czasie procesu przeprowadzonego w

Warszawie, że „gdy w 1933 r. ukazał się artykuł

agresywny i antyreligijny, wydany przez wolnomu­

larzy, o. Maksymilian podyktował mi list następują­

cej treści do redakcji: ‘Czy Pan Redaktor jest prze­

konany o tym, co pisze? Co będzie w chwili śmierci?

Warto się zastanowić’. O. Kolbe polecił mi, abym

natychmiast wysłał list do reakcji”.

Od mod itwy, poprzez umartwienia, w

kierunku kontaktów z masonami

Po przedstawieniu celu i natury M. I. o. Kolbe

przedstawił środki M. I.; jednym z nich jest cudowny

medalik.

„Na meda iku zaś znajduje się wyryty

akt strze isty: ‘O, Maryjo bez grzechu poczęta,

mód się za nami, którzy się do Ciebie ucie­

kamy’. Mod itwa, którą sama Niepoka ana kła-

dzie w nasze usta, objawiając ją i po ecając jej

odmawianie. Ponieważ zaś głową akatolików,

głową węża piekie nego – można powiedzieć – w

naszych czasach jest masoneria, więc przez nią

usidłanych szczegó nie wspominamy.”

O. Maksymilian M. Kolbe zawsze rozpoczynał

swoją działalność duszpasterską od modlitwy za

osoby, które pragnął przybliżyć do wiary, dlatego

zapoczątkował w Niepokalanowie wieczną adorację

Najświętszego Sakramentu.

Na drugim miejscu starał się osobiście spotkać z

osobami. O. Samuel Rosenbajger, przełożony misji

na Dalekim Wschodzie, w Japonii, zeznał w cza-

sie procesu, który miał miejsce w Padwie w latach

1948-49, że spotkał się z Walterem Sieroszewskim,

sławnym literatem polskim, uważanym za przywód-

cę masonerii w Polsce. O. Kolbe uczynił wszelkie

starania, aby powrócił do Kościoła i dał jemu cudow-

ny medalik. Wykorzystywał każdą chwilę: w pociągu

rozpoczynał mówić o Jezusie i Matce Bożej. Wyda-

wało się nam, kontynuuje o. Rosenbajger, że o. Kol-

bemu brakowało dyskrecji, lecz osiągnął swój cel.

„O. Maksymilian M. Kolbe, zeznawał o. Feliks

Wilk, definitor wieczysty Zakonu OO. Franciszka­

nów Konwentualnych, opowiedział, jak starał się

nawrócić Andrzeja Struga, który po długiej dyskusji

wyznał, że brak czasu i nawał pracy nie pozwala-

ją mu na zastanowienie się nad kwestiami religij­

nymi”.

Pragnienie przybliżenia osób do Boga przez

Niepokalaną zmusiło o. Maksymiliana M. Kolbego

– jak zeznaje o. Pietro Pal – do odwiedzenia braci

w Zielonym Pałacu masonerii w Rzymie, aby „na­

wrócić Wielkiego Mistrza masonerii w Italii i innych

masonów. Zapewniłem go – kontynuuje o. Pal – że

jak tylko o. Rektor zezwoli, to poszedłbym z nim;

natychmiast wyszedł z rekreacji poobiedniej i udał

się do o. Ignudiego i przedstawił mu swój zamiar.

Przyszedł do mnie trochę zmieszany na kwadrat

Kolegium, gdzie na niego czekałem, lecz pogodził

się z decyzją, powiedział mi, że o. Rektor uważa

przedsięwzięcie za niestosowne i że będzie lepiej

modlić się za masonów. Natychmiast pomodliliśmy

się o nawrócenie masonów”.

Niepoka ana przez swój Niepoka anów

miażdży głowę tego węża

Zapał duszpasterski oparty na pewnym funda­

mencie – Niepokalanej i Niepokalanowie – zmuszał

o. Maksymiliana M. Kolbego do kontynuowania roz-

poczętej działalności, mającej na celu „nawrócenie

grzeszników i osoby dalekie od wiary, jak masoni,

heretycy i komuniści”. Jak zeznają świadkowie, czę-

sto, oprócz trudności pochodzących z codziennego

zarządu, „jego publikacje, jak zeznajeWalerian Mey-

stowicz, przewodniczący Polskiego Instytutu Histo-

rii, szczególnie były atakowane przez czasopisma

masońskie”. Sam o. Maksymilian M. Kolbe relacjo-

nuje, że

„masoneria przez swojej różne macki

coraz zaciek ej uderza w Niepoka anów, a e też

i Niepoka ana przez swój Niepoka anów coraz

wspania ej miażdży głowę tego węża (por. Rdz

3,15). Ot tak, jak przystało w boju, coraz nowe

ataki, kontrataki, obawy, natura ne niepokoje,

radości zwycięstwa, prośby i dziękczynienia

pod adresem Niepokaanej. I Wy też nie róbcie

inaczej, chociaż czasem ciemno, bo zwątpienie

(a e to dobrowo ne) byłoby oznaką, że wiara w

Niepoka aną nieco osłabła, a tym sprawi ibyśmy

Jej raczej przykrość niż radość”

.

Przed śmiercią o. Maksymilian M. Kolbe pozo­

stawił zakonnikom „duchowy testament”:

„Starsi

współbracia niech czuwają, gdy mnie zabrak­

nie, aby zachować wierność ideałom Niepoka­

anowa, w przypadku działa ności pewnych

e ementów przeciwko duchowi k asztoru. Nie

pozwó my zburzyć Niepoka anowa. W świecie

toczy się wa ka d a ideałów. Nasz ideał jest jasny

i o niego będzie toczyła się wa ka. Pozostańcie

wierni Niepoka anej – niech Ona was prowadzi.

Mód my się, by Niepoka ana raczyła otoczyć

szczegó ną opieką i naszą Ojczyznę, gdyż i u

nas jest masoneria i działa z gor iwością godną

epszej sprawy”.

O. Zbigniew Suchecki, OFMConv.

Przykład tablic umieszczonych przy wjeździe do danego miasta

lub wsi, informujących o organizacjach masońskich i para-ma-

sońskich. W Polsce zaczynają się już pojawiać.

Dwumiesięcznik MICHAEL

jest niezależny od jakichkolwiek in-

stytucji, partii politycznych, osób czy organizacji. Nie zamieszcza

żadnych reklam i rozprowadzany jest wyłącznie w formie prenu-

meraty. Ukazuje się w wersjach językowych: polskiej, angielskiej,

francuskiej, hiszpańskiej.

Prenumerata w Kanadzie i USA

Szanowni Państwo!

Aby zaprenumerować pismo MICHAEL w Ka-

nadzie, USA, czy w innych krajach, należy wpłacić kwotę $10 na 2

lata lub $20 na 4 lata najlepiej za pomocą czeków personalnych lub

czeków bankowych tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać na

Michael Journal i wysłać na adresy poniżej:

Pismo MICHAEL Journa – Canada

1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0

Tel.: (450) 469-2209; (416) 259-3714 -po polsku

Pismo MICHAEL Journa – USA

P.O. Box 86, South Deerfield, MA 01373

Tel./Fax: (413) 665-5052

Warunki prenumeraty w Polsce

Szanowny Czytelniku!

Istnieją dwa sposoby otrzymywania dwu-

miesięcznika MICHAEL w Polsce. Poprzez wpłacenie kwoty 18 zł

na rok lub 36 zł na 2 lata na nasze konto bankowe (podane poni-

żej), posługując się przekazem bankowym:

Fundacja Pie grzymów św. Michała

XVII O/Bank Zachodni WBK S.A.

09 1090 2529 0000 0006 3400 0467

lub przekazem pocztowym, który należy wystawić na pismo „Mi-

chael” i skierować na adres poniżej:

Dwumiesięcznik MICHAEL – Po ska

ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław

Tel.: (071) 343-6750

Prenumerata w Australii & NZ

Drodzy Czytelnicy!

Aby otrzymywać nasze pismo MICHAEL w

Australii, należy wpłacić odpowiednią kwotę w dolarach australij-

skich, (morska: 2 lata - A$ 32 i 1 rok - A$ 16; lotnicza: 2 lata - A$

64; 1 rok - A$ 32) najlepiej za pomocą czeków personalnych lub

czeków bankowych, tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać

na Renata Stirrat i wysyłać na adres jak poniżej:

Pismo MICHAEL c/o Renata Stirrat

32 Dundee Ave, Holden Hill, SA 5088

Tel.: (08) 8261-0729 -w jez. polskim i angielskim

„Prenumerata-prezent”

Zamawiając prenumeratę jako prezent dla kogoś, czynisz wspa-

niałomyślny gest i niespodziankę. Przyczyniasz się także do po-

głębienia świadomości indywidualnej, rodzinnej i narodowej! Im

więcej ludzi przeczyta nasze artykuły, tym więcej pozna prawdę.

Na blankiecie lub zwykłej kartce papieru należy podać imię, nazwi-

sko i adres osoby, która ma otrzymywać nasze pismo.

Poprzednie wydania MICHAELA

Istnieje możliwość nabycia poprzednich numerów MICHAELA w

różnych językach. Do tej pory w języku polskim ukazało się 40 peł-

nych (16 i 24-stronicowe) numerów. Sprawy i problemy poruszane

w tym piśmie nie dezaktualizują się, tak jak to się dzieje w innych

gazetach i magazynach. Cena każdego pojedynczego egzempla-

rza wynosi $2 / 3 zł plus koszt przesyłki.

Bezpłatne wydruki / ulotki

UWAGA! Ci wszyscy, którzy chcieliby otrzymać dowolną ilość bez-

płatnych wydań, ulotek MICHAELA, aby rozprowadzić je w swoim

otoczeniu, proszeni są o skontaktowanie się z naszymi biurami

telefonicznie lub pisemnie. Ulotki są bezpłatne, ale dotacje na po-

krycie kosztów druku i wysyłki są mile widziane.

Publikacje o Kredycie Społecznym

i systemie monetarnym

W języku po skim:

Globalne oszustwo i drogi wyjścia (L. Even) ……........... 14zł / $12

Dlaczego wciąż brak nam pieniędzy (Barclay-Smith) ..... 10zł / $7

Fałszerze pieniędzy (L. Soucy) .………........................... 10zł / $7

Kryzys pieniądza (Ch. Hollis) ………............................... 17zł / $10

Kredyt Społeczny a Katolicyzm (G.H. Levesque OP) ....... 7zł / $5

Lichwa (H. Belloc) ………................................................... 7zł / $5

Fatima i wielki spisek (D. Manifold) .……….................... 16zł / $10

Pieniądz korzeń wszelkiego zła (D. Manifold) .................... 5zł / $4

O pieniądzu i lichwiarzach (R. Gładkowski) ....................... 6zł / $4

i inne.

W języku angie skim i francuskim:

In This Age of Plenty (Louis Even) ....………..….............…. $25.00

The Money Myth Exploded (L. Even) ................…….…....... $3.00

What Do We Mean By Real Social Credit (L. Even) ............ $4.00

A Sound and Effective Financial System (L. Even) .............. $4.00

The meaning of Social Credit (Colbourne) ……………........ $13.00

Social Credit (C.H. Douglas) ................………................... $18.00

Economic Democracy (C.H. Douglas) .........…………......... $21.00

The Money Trick (C.Barclay-Smith) ..........………....…....... $10.00

The Counterfeiters (L. Soucy) ...................………...….....… $10.50

The Monopoly of Credit (C.H. Douglas) ......………............ $21.00

The Approach to Reality (C.H. Douglas) .............……..….... $3.00

An Introduction to Social Credit (Monahan) .......………..... $13.00

The Nature of Credit (T.V. Holmes) .................……….......... $2.00

Social Credit Principles (C.H. Douglas) ...............………..... $1.50

Why I am a Social Crediter (B. Monahan) …………….....…. $3.00

The New and The Old Economics (C.H. Douglas) ……….... $3.00

Whose service is perfect freedom (C.H. Douglas) …......... $10.00

The Tragedy of Human Effort (C.H. Douglas) …………….... $3.00