Table of Contents Table of Contents
Previous Page  1 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 1 / 16 Next Page
Page Background

Dla Tryumfu Niepokalanej

Pilgrims of Saint Michael – Pielgrzymi św. Michała

1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada

Tel.: (450) 469-2209; (514) 856-5714; Fax: (450) 469-2601

Publications Mail Reg. No 40063742

Printed in Canada

Pismo Patriotów Katolickich

dla Królestwa Chrystusa i Maryi

w duszach rodzin i narodów

Dla sprawiedliwości społecznej

przez Ekonomię Kredytu Społecznego

w zgodzie z nauką Kościoła Katolickiego

i nie przez partie polityczne

Edycja Polska – Nr 40. Rok IX

styczeń-luty 2007

Prenumerata wysyłkowa

W numerze:

Benedykt XVI

“Osoba ludzka sercem pokoju”

Louis Even

Ci, którzy nigdy nie rezygnują

Jean Ziegler

100 000 ludzi umiera z głodu każdego dnia

Charlie Chaplin

Charlie Chaplin i Kredyt Społeczny

Janusz A.

Lewicki

Skąd mamy wziąć pieniądze?

Alain Pilote

Propozycje Kredytu Społecznego. Lekcja 2

Kanadyjskie muze­

um waluty

Przykłady pieniędzy w przeszłości

Henry Reynel

Co znaczy Kredyt Społeczny?

Henryk Wesołowski

O

pasteryzacji mleka i przyczynach wszystkich chorób

Jerome R. Corsi

„Amero” - waluta dla Ameryki Północnej

David Rockefeller

Rockefeller przyznaje się!

Michael Gleghorn

UFO i przybysze z kosmosu

William Gay Carr

Pionki

w grze. Międzynarodowa konspiracja

ks. Jose Maniyangat

Ksiądz, który widział niebo, piekło i czyściec

”Osoba ludzka sercem pokoju”

Orędzie na 40. Światowy Dzień Pokoju: apel o szacunek dla osoby,

przestrzeganie międzynarodowego prawa humanitarnego i rozbrojenie

Poszanowanie pełni praw osoby ludzkiej jest warunkiem

zachowania pokoju na świecie – to orędzie Benedykta XVI

na Światowy Dzień Pokoju przypadający 1 stycznia 2007

roku. Benedykt XVI w swym orędziu wykazuje bezpośredni

związek, jaki zachodzi pomiędzy pokojem, a poszanowa­

niem praw osoby ludzkiej. Przypomina zatem, że pierwszą

i zasadniczą cechą osoby ludzkiej jest jej godność. God­

ność, która ma charakter transcendentny i niepodważalny,

gdyż nie wynika z niczyjego nadania, lecz jest konsekwen­

cją stworzenia człowieka na obraz Boży. „W tej wspaniałej

perspektywie – przypomina papież – staje się zrozumiałe

zadanie, jakie zostało powierzone istocie ludzkiej – ma ona

dojrzewać w zdolności kochania i przyczyniać się do postę­

pu świata oraz jego odnowy w sprawiedliwości i pokoju”.

Za podstawę pokoju Papież traktuje także poszanowa­

nie prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej

śmierci, czym zdecydowanie przeciwstawia się aborcji i

eutanazji. Papież w bardzo zdecydowanych słowach kryty­

kuje rozpowszechnione we współczesnej cywilizacji ograni­

czanie prawa do życia: „Trzeba wyraźnie powiedzieć, że w

naszej społeczności dokonuje się zagłady życia: obok ofiar

konfliktów zbrojnych, terroryzmu i różnorakich form przemo­

cy są ofiary cichej śmierci, spowodowanej przez głód, przez

aborcję, eksperymenty na embrionach i eutanazję”.

Obok tego równie silnie Benedykt XVI podkreśla zna­

czenie dla pokoju przestrzegania zasady wolności religijnej

– wskazuje na przykłady wciąż mających miejsce prześla­

dowań wobec chrześcijan. Istnieją reżimy, które narzucają

wszystkim jedną religię, podczas gdy reżimy obojętne sto­

sują nie tyle agresywne prześladowanie, ile systematyczny

kulturowy ostracyzm w odniesieniu do przekonań religij­

nych. W każdym wypadku nie jest respektowane fundamen­

talne prawo człowieka, co ma poważne konsekwencje dla

pokojowego współżycia. Benedykt XVI stanowczo potępia

w tym kontekście takie koncepcje Boga, które pobudzają

do niechęci wobec bliźnich i do uciekania się wobec nich

do przemocy. Zdecydowanie ostrzega przed krzewieniem

takich koncepcji antropologicznych, które zawierają „zalążki

wrogości i przemocy”.

W dalszych partiach orędzia Benedykt XVI apeluje o po­

szanowanie norm ekologicznych i o sprawiedliwy dostęp do

źródeł energii, istniejących na świecie. Wyjaśnia, że nieres­

pektowanie tych spraw może być i jest zarzewiem bardzo

poważnych konfliktów. Apeluje też o poszanowanie wszel­

kich praw humanitarnych, nawet w przypadku, gdy wybuch­

nie konflikt zbrojny – „Wojna jest zawsze porażką wspólnoty

międzynarodowej i poważną przegraną ludzkości”.

Na zakończenie orędzia Benedykt XVI apeluje do chrześ­

cijan, że mają czuć się szczególnie powołani do budowania

pokoju oraz obrony godności i praw osoby.

Pełny tekst orędzia na str. 2 i 3.

„Wszelkie działania wojenne...

...są zbrodnią przeciw Bogu i samemu człowiekowi.”