Dla Tryumfu Niepokalanej
Pilgrims of Saint Michael – Pielgrzymi św. Michała
1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada
Tel.: (450) 469-2209; (514) 856-5714; Fax: (450) 469-2601
Publications Mail Reg. No 40063742
Printed in Canada
Pismo Patriotów Katolickich
dla Królestwa Chrystusa i Maryi
w duszach rodzin i narodów
Dla sprawiedliwości społecznej
przez Ekonomię Kredytu Społecznego
w zgodzie z nauką Kościoła Katolickiego
i nie przez partie polityczne
Edycja Polska – Nr 40. Rok IX
styczeń-luty 2007
Prenumerata wysyłkowa
W numerze:
Benedykt XVI
“Osoba ludzka sercem pokoju”
•
Louis Even
Ci, którzy nigdy nie rezygnują
•
Jean Ziegler
100 000 ludzi umiera z głodu każdego dnia
•
Charlie Chaplin
Charlie Chaplin i Kredyt Społeczny
•
Janusz A.
Lewicki
Skąd mamy wziąć pieniądze?
•
Alain Pilote
Propozycje Kredytu Społecznego. Lekcja 2
•
Kanadyjskie muze
um waluty
Przykłady pieniędzy w przeszłości
•
Henry Reynel
Co znaczy Kredyt Społeczny?
•
Henryk Wesołowski
O
pasteryzacji mleka i przyczynach wszystkich chorób
•
Jerome R. Corsi
„Amero” - waluta dla Ameryki Północnej
•
David Rockefeller
Rockefeller przyznaje się!
•
Michael Gleghorn
UFO i przybysze z kosmosu
•
William Gay Carr
Pionki
w grze. Międzynarodowa konspiracja
•
ks. Jose Maniyangat
Ksiądz, który widział niebo, piekło i czyściec
”Osoba ludzka sercem pokoju”
Orędzie na 40. Światowy Dzień Pokoju: apel o szacunek dla osoby,
przestrzeganie międzynarodowego prawa humanitarnego i rozbrojenie
Poszanowanie pełni praw osoby ludzkiej jest warunkiem
zachowania pokoju na świecie – to orędzie Benedykta XVI
na Światowy Dzień Pokoju przypadający 1 stycznia 2007
roku. Benedykt XVI w swym orędziu wykazuje bezpośredni
związek, jaki zachodzi pomiędzy pokojem, a poszanowa
niem praw osoby ludzkiej. Przypomina zatem, że pierwszą
i zasadniczą cechą osoby ludzkiej jest jej godność. God
ność, która ma charakter transcendentny i niepodważalny,
gdyż nie wynika z niczyjego nadania, lecz jest konsekwen
cją stworzenia człowieka na obraz Boży. „W tej wspaniałej
perspektywie – przypomina papież – staje się zrozumiałe
zadanie, jakie zostało powierzone istocie ludzkiej – ma ona
dojrzewać w zdolności kochania i przyczyniać się do postę
pu świata oraz jego odnowy w sprawiedliwości i pokoju”.
Za podstawę pokoju Papież traktuje także poszanowa
nie prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej
śmierci, czym zdecydowanie przeciwstawia się aborcji i
eutanazji. Papież w bardzo zdecydowanych słowach kryty
kuje rozpowszechnione we współczesnej cywilizacji ograni
czanie prawa do życia: „Trzeba wyraźnie powiedzieć, że w
naszej społeczności dokonuje się zagłady życia: obok ofiar
konfliktów zbrojnych, terroryzmu i różnorakich form przemo
cy są ofiary cichej śmierci, spowodowanej przez głód, przez
aborcję, eksperymenty na embrionach i eutanazję”.
Obok tego równie silnie Benedykt XVI podkreśla zna
czenie dla pokoju przestrzegania zasady wolności religijnej
– wskazuje na przykłady wciąż mających miejsce prześla
dowań wobec chrześcijan. Istnieją reżimy, które narzucają
wszystkim jedną religię, podczas gdy reżimy obojętne sto
sują nie tyle agresywne prześladowanie, ile systematyczny
kulturowy ostracyzm w odniesieniu do przekonań religij
nych. W każdym wypadku nie jest respektowane fundamen
talne prawo człowieka, co ma poważne konsekwencje dla
pokojowego współżycia. Benedykt XVI stanowczo potępia
w tym kontekście takie koncepcje Boga, które pobudzają
do niechęci wobec bliźnich i do uciekania się wobec nich
do przemocy. Zdecydowanie ostrzega przed krzewieniem
takich koncepcji antropologicznych, które zawierają „zalążki
wrogości i przemocy”.
W dalszych partiach orędzia Benedykt XVI apeluje o po
szanowanie norm ekologicznych i o sprawiedliwy dostęp do
źródeł energii, istniejących na świecie. Wyjaśnia, że nieres
pektowanie tych spraw może być i jest zarzewiem bardzo
poważnych konfliktów. Apeluje też o poszanowanie wszel
kich praw humanitarnych, nawet w przypadku, gdy wybuch
nie konflikt zbrojny – „Wojna jest zawsze porażką wspólnoty
międzynarodowej i poważną przegraną ludzkości”.
Na zakończenie orędzia Benedykt XVI apeluje do chrześ
cijan, że mają czuć się szczególnie powołani do budowania
pokoju oraz obrony godności i praw osoby.
Pełny tekst orędzia na str. 2 i 3.
„Wszelkie działania wojenne...
...są zbrodnią przeciw Bogu i samemu człowiekowi.”