Table of Contents Table of Contents
Previous Page  13 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 16 Next Page
Page Background

13

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada •

Tel.: (450) 469-2209

Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska •

Tel.: (071) 343-6750

www.michael.org.pl

styczeń-luty 2007

przedzał napisanie zarówno

Komunii

(

Communion

)

jak i

Transformacji

(

Transformation

), niekiedy otwar-

cie odnosił się do swoich przybyszów z kosmosu

jako do ‘demonów’. Na przykład, w

Transformacji

opisał swoją reakcję emocjonalną na przybyszy z

kosmosu następująco: „Miałem poczucie zagroże-

nia absolutnie nie do opisania. Przebywanie tam,

to było piekło na ziemi, a do tego nie mogłem się

poruszyć, nie mogłem krzyczeć, ani się wydostać…

Cokolwiek to było, wydawało się potwornie groźne,

tak obrzydliwe, ciemne i złowieszcze. Oczywiście

oni byli demonami. Musieli być. Byli tutaj, a ja nie

mogłem stamtąd uciec”.

17

Tym niemniej, pomijając fakt, że uprowadzenie

jest często fizycznie i emocjonalnie bolesne, Whi­

tley Strieber sądzi raczej, iż cel uprowadzenia jest

ostatecznie życzliwy. Doświadczenie uprowadze­

nia, gdy jest w nas poprawnie włączone, może sta-

nowić katalizator dla wzrostu duchowego i rozwoju.

Jednak otwarcie przyznaje, że nie jest dokładnie

pewien,

kim

lub

czym

są faktycznie owe istoty oraz

wciąż ostrzega, że wiele z nich jest w samej rze-

czy wrogo nastawionych i złych.

18

W świetle tego

nie można pomóc komuś, zastanawiając się nad

doświadczeniami opisanymi w książkach Whitley’a

Striebera. Czy, jeśli jego spotkania z przybyszami z

kosmosu nie były tylko halucynacjami lub nie były

spowodowane jakimiś zaburzeniami psychicznymi,

nie jest przynajmniej możliwe, że jego złowrodzy go-

ście w istocie rzeczy nie byli demonami? Jak widzie-

liśmy powyżej, wielu badaczy UFO rozpatrywałoby

to istotnie (lub coś, co jest bardzo podobne do tego),

jako prawdziwą możliwość.

Inna Ewangelia?

W swoim Liście do Galatów św. Paweł Apostoł

wygłosił poruszające oskarżenie przeciwko wszyst-

kim ewangeliom, z wyjątkiem Chrystusowej. „Ale

gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam

Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech

będzie przeklęty! Już to przedtem powiedzieliśmy, a

teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewange-

lię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście – niech

będzie przeklęty!” (Ga 1, 8-9). Wyraźnie czystość

Ewangelii była głęboko ważna dla św. Pawła.

W dzisiejszym pluralistycznym społeczeństwie

głoszone są rozmaite ewangelie. I pośród wielkiego

natłoku głosów, gromko domagających się naszej

uwagi, jest wiele kultów UFO. Od lat 1950-ych ilość

tych kultów wzrosła, często skupiając się wokół

charyzmatycznego przywódcy, który utrzymuje, że

jest w regularnym kontakcie z istotami pozaziem-

skimi. Co ciekawe, w przeciwieństwie do zjawiska

uprowadzenia, większość osób, które miały kontakt

z przybyszami z kosmosu, nie twierdzi, że kiedy-

kolwiek widziała ich, kiedy się z nimi kontaktowa-

ła. Utrzymują oni raczej, że przybysze z kosmosu

komunikują się z nimi fizycznie czy telepatycznie.

Osoba, z którą się oni kontaktują jest po prostu ka-

nałem czy medium, przez które przybysze z kosmo-

su przekazują swoje informacje ludzkości. Ta meto-

da kontaktu jest raczej intrygująca dla tych, którzy

dają pierwszeństwo hipotezie międzywymiarowej.

Jak zauważa John Saliba: „Wiele osób, które miały

kontakt… pisze na temat UFO i istot kosmicznych,

jak by były to zjawiska paranormalne, należące do

innego wymiaru czasu/przestrzeni, który znajduje

się poza zakresem… współczesnej nauki”.

19

Zatem, jaki rodzaj informacji przekazują rze­

komo przybysze z kosmosu osobom, z którymi się

kontaktują? Często chcą oni pomóc przeprowadzić

nas do następnego stadium naszej duchowej ewo-

lucji, czy dać nam rady, które pomogą nam uniknąć

jakiejś globalnej katastrofy. Jakkolwiek, osobliwie,

wielu z nich chce również zaprzeczyć tradycyjnym

doktrynom biblijnego chrześcijaństwa albo je znie-

kształcić. Częstokroć zaprzeczenia te i zniekształ-

cenia dotyczą doktryny Chrystusa. Na przykład, To-

warzystwo Eteryczne „postrzega Jezusa Chrystusa

jako wyższą istotę, pochodzącą z kosmosu…, która

komunikuje się poprzez kanał i przybywa na Zie-

mię w latającym spodku, żeby uchronić ją od złych

mocy”.

20

Jako generalna zasada, „religie UFO…

odrzucają ortodoksyjną Chrystologię (tożsamość

Jezusa jako zarazem Boga i człowieka), a zatem

odrzucają Jezusa Chrystusa jako… Stwórcę i… Od-

kupiciela ludzkości”.

21

Wadliwa Chrystologia, połączona z akcep-

tacją zabronionych biblijnie praktyk okultystycz-

nych, takich jak mediumistyczny channeling (

patrz

Kpł 19,31; Pwt 18,10-12; itd.

), czyni wiele kultów

UFO niebezpiecznymi duchowo. Przez głoszenie

fałszywej ewangelii, znalazły się one (być może

nieświadomie) pod klątwą boską. Przez przyję-

cie praktyk okultystycznych, otworzyły drzwi dla

potencjalnego ataku demonicznego i oszustwa.

Niemniej, istnieje nadzieja dla osób związanych z

tymi kultami. Jest nawet nadzieja dla dręczonych

przez wrogie istoty, twierdzące, że są przybyszami

z kosmosu. Biblia mówi nam, że przez Swoją pra-

cę na Krzyżu, Jezus rozbroił demoniczne władze i

zwierzchności (Kol 2,15). Co więcej, dla tych, któ­

rzy uciekają się do Niego po schronienie, czyni On

dostępną „pełną zbroję Bożą”, by „mogli się ostać

wobec podstępnych zakusów diabła” (Ef 6,11). Nie-

zależnie od tego,

kim

lub

czym

mogą być przybysze

z kosmosu, nikt nie musi żyć w strachu przed nimi.

Jeśli Jezus zatriumfował nad królestwem złych, de-

monicznych duchów, to z pewnością żaden przy-

bysz z kosmosu nie może Mu się sprzeciwić. Niech

ci, którzy żyją w strachu, zwrócą się do Jezusa, gdyż

On zapewnia pokrzepienie dla wszystkich, którzy są

utrudzeni i obciążeni (Mt 11,28).

Michael Gleghorn

Przypisy

1

John Spencer, wydawca,

The UFO Encyclopedia

(

Ency­

klopedia UFO

), Nowy Jork, Avon Books, 1991. Nazwa

„zidentyfikowane obiekty latające” (IFO) cytowana w

Hugh Ross, Kenneth Samples i Mark Clark,

Lights in the

Sky & Little Green Men

(

Światła na niebie i małe zielone

ludziki

), Colorado Springs, Colorado, Nav Press, 2002,

s. 25.

2

Jerome Clark,

The UFO Encyclopedia

, wyd. 2, tom 1,

Detroit, Omnigraphics, 1988; hasło “Friedman, Stanton

Terry”, cytowane w Ross i inni,

Światła na niebie

, s. 31.

3

Ross i inni, s. 32.

4

Ibidem, s. 109.

5

Ibidem, s. 34.

6

Ibidem, s. 39.

7

Ibidem, s. 57.

8

Ibidem.

9

Ibidem, s. 59.

10

Ibidem, s. 109.

11

Ibidem.

12

Ibidem, s. 69.

13

Ibidem, s.

69-70.

14

Ibidem, s. 116.

15

Lynn Catoe,

UFOs and Related Sub-

jects: An Annotated Bibliography

(

UFO

i związane z tym tematy. Bibliografia

opatrzona przypisami

), Washington DC,

US Government Printing Office, 1969. Pra-

ca przygotowana na zamówienie projektów

67-0002 i 68-0003 Biura Badań Nauko-

wych Sił Powietrznych USA, cytowana w

pracy Johna Ankerberga i Johna Weldona,

The Facts on UFO’s and Other Superna-

tural Phenomena

(

Fakty dotyczące UFO

i inne nadprzyrodzone zjawiska

), Eugene,

Oregon, Harvest House Publishers, 1992,

s. 17.

16

John A. Keel,

UFOs: Operation Trojan

Horse

(

UFO. Operacja Koń Trojański

),

New York, Putnam’s, 1970, s. 215; cyto-

wane w Ankerberg i Weldon,

The Facts on

UFO’s

, s. 18.

17

Whitley Strieber,

Transformation: The

Breakthrough

(

Transformacja. Przełom

), New York,

Morrow, 1988, s. 181; cytowane w Ankerberg i Weldon,

The facts on UFO’s

, s. 23.

18

Na przykład, jego ostatnia dziennikarska publikacja in-

ternetowa:

How We Can Protect Ourselves

(

Jak możemy

chronić samych siebie

), 28 sierpnia 2003, na stronie:

www.unknowncountry.com/journal/.

19

John A. Saliba,

Religious Dimensions of UFO Pheno­

menena

(

Religijne wymiary zjawisk UFO

) w

The Gods

Have Landed

(

Bogowie wylądowali

), pod red. Jamesa R.

Lewisa, New York, State University of New York Press,

1995, s. 25; cytowane w Ross i inni,

Lights in the Sky

, s.

145.

20

Ross i inni,

Lights in the Sky

(

Światła na niebie

), s.

150.

21

Ibidem, s. 164.

©2003-2006 Probe Ministries

Dwumiesięcznik MICHAEL

jest niezależny od jakichkol-

wiek instytucji, partii politycznych, osób czy organizacji.

Nie zamieszcza żadnych reklam i rozprowadzany jest wy-

łącznie w formie prenumeraty. Ukazuje się w wersjach ję-

zykowych: polskiej, angielskiej, francuskiej i hiszpańskiej.

Prenumerata w Kanadzie i USA

Szanowni Państwo!

Aby zaprenumerować dwumiesięcznik MI-

CHAEL w Kanadzie, USA, czy w innych krajach, należy wpłacić

kwotę $10 na 2 lata lub $20 na 4 lata najlepiej za pomocą czeków

personalnych lub czeków bankowych tzw. Money Orders. Czeki

należy wystawiać na Michael Journal i wysłać na adresy poniżej:

Dwumiesięcznik MICHAEL Journal – Canada

1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0

Tel.: (450) 469-2209; (416) 259-3714 -po polsku

Dwumiesięcznik MICHAEL Journal – USA

P.O. Box 86, South Deerfield, MA 01373

Tel./Fax: (413) 665-5052

Warunki prenumeraty w Polsce

Szanowny Czytelniku!

Istnieją dwa sposoby otrzymywania dwu-

miesięcznika MICHAEL w Polsce. Poprzez wpłacenie kwoty 18 zł

na rok lub 36 zł na 2 lata na nasze konto bankowe (podane poni-

żej), posługując się przekazem bankowym:

Fundacja Pielgrzymów św. Michała

XVII O/Bank Zachodni WBK S.A.

09 1090 2529 0000 0006 3400 0467

lub przekazem pocztowym, który należy wystawić na dwumiesięcz-

nik „Michael” i skierować na adres poniżej:

Dwumiesięcznik MICHAEL – Polska

ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław

Tel.: (071) 343-6750

Prenumerata w Australii & NZ

Drodzy Czytelnicy!

Aby otrzymywać dwumiesięcznik MICHAEL w

Australii i NZ, należy wpłacić odpowiednią kwotę w dolarach au-

stralijskich, (morska: 2 lata - A$ 32 i 1 rok - A$ 16; lotnicza: 2 lata

- A$ 64; 1 rok - A$ 32) najlepiej za pomocą czeków personalnych,

czeków bankowych (Money Orders) lub pocztowych. Czeki należy

wystawiać na Renata Stirrat i wysyłać na adres jak poniżej:

Dwumiesięcznik MICHAEL c/o Renata Stirrat

32 Dundee Ave, Holden Hill, SA 5088

Tel.: (08) 8261-0729 -w jęz. polskim i angielskim

„Prenumerata-prezent”

Zamawiając prenumeratę jako prezent dla kogoś, czynisz wspa-

niałomyślny gest i niespodziankę. Przyczyniasz się także do pogłę-

bienia świadomości indywidualnej, rodzinnej i narodowej! Im wię-

cej ludzi przeczyta nasze artykuły, tym więcej pozna prawdę. Na

blankiecie lub zwykłej kartce papieru należy podać imię, nazwisko i

adres osoby, która ma otrzymywać nasz dwumiesięcznik.

Poprzednie wydania MICHAELA

Istnieje możliwość nabycia poprzednich numerów MICHAELA w

różnych językach. Do tej pory w języku polskim ukazało się 39

pełnych (16 i 24-stronicowych) numerów. Sprawy i problemy po-

ruszane w tym piśmie nie dezaktualizują się, tak jak to się dzieje

w innych gazetach i magazynach. Cena każdego pojedynczego

egzemplarza wynosi $1 / 3 zł plus koszt przesyłki.

Bezpłatne wydruki / ulotki

UWAGA! Ci wszyscy, którzy chcieliby otrzymać dowolną ilość bez-

płatnych wydań, ulotek MICHAELA, aby rozprowadzić je w swoim

otoczeniu, proszeni są o skontaktowanie się z naszymi biurami

telefonicznie lub pisemnie. Ulotki są bezpłatne, ale dotacje na po-

krycie kosztów druku i wysyłki są mile widziane.

Publikacje o Kredycie Społecznym

i systemie monetarnym

W języku polskim:

Globalne oszustwo i drogi wyjścia (L. Even) ……........... 14zł / $12

Dlaczego wciąż brak nam pieniędzy (Barclay-Smith) ..... 10zł / $7

Fałszerze pieniędzy (L. Soucy) .………........................... 10zł / $7

Kryzys pieniądza (Ch. Hollis) ………............................... 17zł / $10

Kredyt Społeczny a Katolicyzm (G.H. Levesque OP) ....... 7zł / $5

Lichwa (H. Belloc) ………................................................... 7zł / $5

Fatima i wielki spisek (D. Manifold) .……….................... 16zł / $10

Pieniądz korzeń wszelkiego zła (D. Manifold) .................... 5zł / $4

O pieniądzu i lichwiarzach (R. Gładkowski) ....................... 5zł / $4

i inne.

W języku angielskim i francuskim:

In This Age of Plenty (Louis Even) ....………..….............…. $25.00

The Money Myth Exploded (L. Even) ................…….…....... $2.00

What Do We Mean By Real Social Credit (L. Even) ............ $3.00

A Sound and Effective Financial System (L. Even) .............. $3.00

The meaning of Social Credit (Colbourne) ……………........ $10.00

Social Credit (C.H. Douglas) ................………................... $13.00

Economic Democracy (C.H. Douglas) .........…………......... $10.00

The Money Trick (C.Barclay-Smith) ..........………......…....... $9.00

The Counterfeiters (L. Soucy) .....................………...….....… $8.00

The Monopoly of Credit (C.H. Douglas) ......………............ $10.00

The Approach to Reality (C.H. Douglas) .............……..….... $2.50

An Introduction to Social Credit (Monahan) .......………..... $12.00

The Nature of Credit (T.V. Holmes) .................……….......... $1.00

Social Credit Principles (C.H. Douglas) ...............………..... $1.00

Why I am a Social Crediter (B. Monahan) …………….....…. $2.00

The New and The Old Economics (C.H. Douglas) ……….... $2.00

Whose service is perfect freedom (C.H. Douglas) ……….... $7.00

The Tragedy of Human Effort (C.H. Douglas) …………….... $2.00