13
MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada •
Tel.: (450) 469-2209
•
Fax (450) 469-2601
Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska •
Tel.: (071) 343-6750
•
www.michael.org.plstyczeń-luty 2007
przedzał napisanie zarówno
Komunii
(
Communion
)
jak i
Transformacji
(
Transformation
), niekiedy otwar-
cie odnosił się do swoich przybyszów z kosmosu
jako do ‘demonów’. Na przykład, w
Transformacji
opisał swoją reakcję emocjonalną na przybyszy z
kosmosu następująco: „Miałem poczucie zagroże-
nia absolutnie nie do opisania. Przebywanie tam,
to było piekło na ziemi, a do tego nie mogłem się
poruszyć, nie mogłem krzyczeć, ani się wydostać…
Cokolwiek to było, wydawało się potwornie groźne,
tak obrzydliwe, ciemne i złowieszcze. Oczywiście
oni byli demonami. Musieli być. Byli tutaj, a ja nie
mogłem stamtąd uciec”.
17
Tym niemniej, pomijając fakt, że uprowadzenie
jest często fizycznie i emocjonalnie bolesne, Whi
tley Strieber sądzi raczej, iż cel uprowadzenia jest
ostatecznie życzliwy. Doświadczenie uprowadze
nia, gdy jest w nas poprawnie włączone, może sta-
nowić katalizator dla wzrostu duchowego i rozwoju.
Jednak otwarcie przyznaje, że nie jest dokładnie
pewien,
kim
lub
czym
są faktycznie owe istoty oraz
wciąż ostrzega, że wiele z nich jest w samej rze-
czy wrogo nastawionych i złych.
18
W świetle tego
nie można pomóc komuś, zastanawiając się nad
doświadczeniami opisanymi w książkach Whitley’a
Striebera. Czy, jeśli jego spotkania z przybyszami z
kosmosu nie były tylko halucynacjami lub nie były
spowodowane jakimiś zaburzeniami psychicznymi,
nie jest przynajmniej możliwe, że jego złowrodzy go-
ście w istocie rzeczy nie byli demonami? Jak widzie-
liśmy powyżej, wielu badaczy UFO rozpatrywałoby
to istotnie (lub coś, co jest bardzo podobne do tego),
jako prawdziwą możliwość.
Inna Ewangelia?
W swoim Liście do Galatów św. Paweł Apostoł
wygłosił poruszające oskarżenie przeciwko wszyst-
kim ewangeliom, z wyjątkiem Chrystusowej. „Ale
gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam
Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech
będzie przeklęty! Już to przedtem powiedzieliśmy, a
teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewange-
lię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście – niech
będzie przeklęty!” (Ga 1, 8-9). Wyraźnie czystość
Ewangelii była głęboko ważna dla św. Pawła.
W dzisiejszym pluralistycznym społeczeństwie
głoszone są rozmaite ewangelie. I pośród wielkiego
natłoku głosów, gromko domagających się naszej
uwagi, jest wiele kultów UFO. Od lat 1950-ych ilość
tych kultów wzrosła, często skupiając się wokół
charyzmatycznego przywódcy, który utrzymuje, że
jest w regularnym kontakcie z istotami pozaziem-
skimi. Co ciekawe, w przeciwieństwie do zjawiska
uprowadzenia, większość osób, które miały kontakt
z przybyszami z kosmosu, nie twierdzi, że kiedy-
kolwiek widziała ich, kiedy się z nimi kontaktowa-
ła. Utrzymują oni raczej, że przybysze z kosmosu
komunikują się z nimi fizycznie czy telepatycznie.
Osoba, z którą się oni kontaktują jest po prostu ka-
nałem czy medium, przez które przybysze z kosmo-
su przekazują swoje informacje ludzkości. Ta meto-
da kontaktu jest raczej intrygująca dla tych, którzy
dają pierwszeństwo hipotezie międzywymiarowej.
Jak zauważa John Saliba: „Wiele osób, które miały
kontakt… pisze na temat UFO i istot kosmicznych,
jak by były to zjawiska paranormalne, należące do
innego wymiaru czasu/przestrzeni, który znajduje
się poza zakresem… współczesnej nauki”.
19
Zatem, jaki rodzaj informacji przekazują rze
komo przybysze z kosmosu osobom, z którymi się
kontaktują? Często chcą oni pomóc przeprowadzić
nas do następnego stadium naszej duchowej ewo-
lucji, czy dać nam rady, które pomogą nam uniknąć
jakiejś globalnej katastrofy. Jakkolwiek, osobliwie,
wielu z nich chce również zaprzeczyć tradycyjnym
doktrynom biblijnego chrześcijaństwa albo je znie-
kształcić. Częstokroć zaprzeczenia te i zniekształ-
cenia dotyczą doktryny Chrystusa. Na przykład, To-
warzystwo Eteryczne „postrzega Jezusa Chrystusa
jako wyższą istotę, pochodzącą z kosmosu…, która
komunikuje się poprzez kanał i przybywa na Zie-
mię w latającym spodku, żeby uchronić ją od złych
mocy”.
20
Jako generalna zasada, „religie UFO…
odrzucają ortodoksyjną Chrystologię (tożsamość
Jezusa jako zarazem Boga i człowieka), a zatem
odrzucają Jezusa Chrystusa jako… Stwórcę i… Od-
kupiciela ludzkości”.
21
Wadliwa Chrystologia, połączona z akcep-
tacją zabronionych biblijnie praktyk okultystycz-
nych, takich jak mediumistyczny channeling (
patrz
Kpł 19,31; Pwt 18,10-12; itd.
), czyni wiele kultów
UFO niebezpiecznymi duchowo. Przez głoszenie
fałszywej ewangelii, znalazły się one (być może
nieświadomie) pod klątwą boską. Przez przyję-
cie praktyk okultystycznych, otworzyły drzwi dla
potencjalnego ataku demonicznego i oszustwa.
Niemniej, istnieje nadzieja dla osób związanych z
tymi kultami. Jest nawet nadzieja dla dręczonych
przez wrogie istoty, twierdzące, że są przybyszami
z kosmosu. Biblia mówi nam, że przez Swoją pra-
cę na Krzyżu, Jezus rozbroił demoniczne władze i
zwierzchności (Kol 2,15). Co więcej, dla tych, któ
rzy uciekają się do Niego po schronienie, czyni On
dostępną „pełną zbroję Bożą”, by „mogli się ostać
wobec podstępnych zakusów diabła” (Ef 6,11). Nie-
zależnie od tego,
kim
lub
czym
mogą być przybysze
z kosmosu, nikt nie musi żyć w strachu przed nimi.
Jeśli Jezus zatriumfował nad królestwem złych, de-
monicznych duchów, to z pewnością żaden przy-
bysz z kosmosu nie może Mu się sprzeciwić. Niech
ci, którzy żyją w strachu, zwrócą się do Jezusa, gdyż
On zapewnia pokrzepienie dla wszystkich, którzy są
utrudzeni i obciążeni (Mt 11,28).
Michael Gleghorn
Przypisy
1
John Spencer, wydawca,
The UFO Encyclopedia
(
Ency
klopedia UFO
), Nowy Jork, Avon Books, 1991. Nazwa
„zidentyfikowane obiekty latające” (IFO) cytowana w
Hugh Ross, Kenneth Samples i Mark Clark,
Lights in the
Sky & Little Green Men
(
Światła na niebie i małe zielone
ludziki
), Colorado Springs, Colorado, Nav Press, 2002,
s. 25.
2
Jerome Clark,
The UFO Encyclopedia
, wyd. 2, tom 1,
Detroit, Omnigraphics, 1988; hasło “Friedman, Stanton
Terry”, cytowane w Ross i inni,
Światła na niebie
, s. 31.
3
Ross i inni, s. 32.
4
Ibidem, s. 109.
5
Ibidem, s. 34.
6
Ibidem, s. 39.
7
Ibidem, s. 57.
8
Ibidem.
9
Ibidem, s. 59.
10
Ibidem, s. 109.
11
Ibidem.
12
Ibidem, s. 69.
13
Ibidem, s.
69-70.
14
Ibidem, s. 116.
15
Lynn Catoe,
UFOs and Related Sub-
jects: An Annotated Bibliography
(
UFO
i związane z tym tematy. Bibliografia
opatrzona przypisami
), Washington DC,
US Government Printing Office, 1969. Pra-
ca przygotowana na zamówienie projektów
67-0002 i 68-0003 Biura Badań Nauko-
wych Sił Powietrznych USA, cytowana w
pracy Johna Ankerberga i Johna Weldona,
The Facts on UFO’s and Other Superna-
tural Phenomena
(
Fakty dotyczące UFO
i inne nadprzyrodzone zjawiska
), Eugene,
Oregon, Harvest House Publishers, 1992,
s. 17.
16
John A. Keel,
UFOs: Operation Trojan
Horse
(
UFO. Operacja Koń Trojański
),
New York, Putnam’s, 1970, s. 215; cyto-
wane w Ankerberg i Weldon,
The Facts on
UFO’s
, s. 18.
17
Whitley Strieber,
Transformation: The
Breakthrough
(
Transformacja. Przełom
), New York,
Morrow, 1988, s. 181; cytowane w Ankerberg i Weldon,
The facts on UFO’s
, s. 23.
18
Na przykład, jego ostatnia dziennikarska publikacja in-
ternetowa:
How We Can Protect Ourselves
(
Jak możemy
chronić samych siebie
), 28 sierpnia 2003, na stronie:
www.unknowncountry.com/journal/.19
John A. Saliba,
Religious Dimensions of UFO Pheno
menena
(
Religijne wymiary zjawisk UFO
) w
The Gods
Have Landed
(
Bogowie wylądowali
), pod red. Jamesa R.
Lewisa, New York, State University of New York Press,
1995, s. 25; cytowane w Ross i inni,
Lights in the Sky
, s.
145.
20
Ross i inni,
Lights in the Sky
(
Światła na niebie
), s.
150.
21
Ibidem, s. 164.
©2003-2006 Probe Ministries
Dwumiesięcznik MICHAEL
jest niezależny od jakichkol-
wiek instytucji, partii politycznych, osób czy organizacji.
Nie zamieszcza żadnych reklam i rozprowadzany jest wy-
łącznie w formie prenumeraty. Ukazuje się w wersjach ję-
zykowych: polskiej, angielskiej, francuskiej i hiszpańskiej.
Prenumerata w Kanadzie i USA
Szanowni Państwo!
Aby zaprenumerować dwumiesięcznik MI-
CHAEL w Kanadzie, USA, czy w innych krajach, należy wpłacić
kwotę $10 na 2 lata lub $20 na 4 lata najlepiej za pomocą czeków
personalnych lub czeków bankowych tzw. Money Orders. Czeki
należy wystawiać na Michael Journal i wysłać na adresy poniżej:
Dwumiesięcznik MICHAEL Journal – Canada
1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0
Tel.: (450) 469-2209; (416) 259-3714 -po polsku
Dwumiesięcznik MICHAEL Journal – USA
P.O. Box 86, South Deerfield, MA 01373
Tel./Fax: (413) 665-5052
Warunki prenumeraty w Polsce
Szanowny Czytelniku!
Istnieją dwa sposoby otrzymywania dwu-
miesięcznika MICHAEL w Polsce. Poprzez wpłacenie kwoty 18 zł
na rok lub 36 zł na 2 lata na nasze konto bankowe (podane poni-
żej), posługując się przekazem bankowym:
Fundacja Pielgrzymów św. Michała
XVII O/Bank Zachodni WBK S.A.
09 1090 2529 0000 0006 3400 0467
lub przekazem pocztowym, który należy wystawić na dwumiesięcz-
nik „Michael” i skierować na adres poniżej:
Dwumiesięcznik MICHAEL – Polska
ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław
Tel.: (071) 343-6750
Prenumerata w Australii & NZ
Drodzy Czytelnicy!
Aby otrzymywać dwumiesięcznik MICHAEL w
Australii i NZ, należy wpłacić odpowiednią kwotę w dolarach au-
stralijskich, (morska: 2 lata - A$ 32 i 1 rok - A$ 16; lotnicza: 2 lata
- A$ 64; 1 rok - A$ 32) najlepiej za pomocą czeków personalnych,
czeków bankowych (Money Orders) lub pocztowych. Czeki należy
wystawiać na Renata Stirrat i wysyłać na adres jak poniżej:
Dwumiesięcznik MICHAEL c/o Renata Stirrat
32 Dundee Ave, Holden Hill, SA 5088
Tel.: (08) 8261-0729 -w jęz. polskim i angielskim
„Prenumerata-prezent”
Zamawiając prenumeratę jako prezent dla kogoś, czynisz wspa-
niałomyślny gest i niespodziankę. Przyczyniasz się także do pogłę-
bienia świadomości indywidualnej, rodzinnej i narodowej! Im wię-
cej ludzi przeczyta nasze artykuły, tym więcej pozna prawdę. Na
blankiecie lub zwykłej kartce papieru należy podać imię, nazwisko i
adres osoby, która ma otrzymywać nasz dwumiesięcznik.
Poprzednie wydania MICHAELA
Istnieje możliwość nabycia poprzednich numerów MICHAELA w
różnych językach. Do tej pory w języku polskim ukazało się 39
pełnych (16 i 24-stronicowych) numerów. Sprawy i problemy po-
ruszane w tym piśmie nie dezaktualizują się, tak jak to się dzieje
w innych gazetach i magazynach. Cena każdego pojedynczego
egzemplarza wynosi $1 / 3 zł plus koszt przesyłki.
Bezpłatne wydruki / ulotki
UWAGA! Ci wszyscy, którzy chcieliby otrzymać dowolną ilość bez-
płatnych wydań, ulotek MICHAELA, aby rozprowadzić je w swoim
otoczeniu, proszeni są o skontaktowanie się z naszymi biurami
telefonicznie lub pisemnie. Ulotki są bezpłatne, ale dotacje na po-
krycie kosztów druku i wysyłki są mile widziane.
Publikacje o Kredycie Społecznym
i systemie monetarnym
W języku polskim:
Globalne oszustwo i drogi wyjścia (L. Even) ……........... 14zł / $12
Dlaczego wciąż brak nam pieniędzy (Barclay-Smith) ..... 10zł / $7
Fałszerze pieniędzy (L. Soucy) .………........................... 10zł / $7
Kryzys pieniądza (Ch. Hollis) ………............................... 17zł / $10
Kredyt Społeczny a Katolicyzm (G.H. Levesque OP) ....... 7zł / $5
Lichwa (H. Belloc) ………................................................... 7zł / $5
Fatima i wielki spisek (D. Manifold) .……….................... 16zł / $10
Pieniądz korzeń wszelkiego zła (D. Manifold) .................... 5zł / $4
O pieniądzu i lichwiarzach (R. Gładkowski) ....................... 5zł / $4
i inne.
W języku angielskim i francuskim:
In This Age of Plenty (Louis Even) ....………..….............…. $25.00
The Money Myth Exploded (L. Even) ................…….…....... $2.00
What Do We Mean By Real Social Credit (L. Even) ............ $3.00
A Sound and Effective Financial System (L. Even) .............. $3.00
The meaning of Social Credit (Colbourne) ……………........ $10.00
Social Credit (C.H. Douglas) ................………................... $13.00
Economic Democracy (C.H. Douglas) .........…………......... $10.00
The Money Trick (C.Barclay-Smith) ..........………......…....... $9.00
The Counterfeiters (L. Soucy) .....................………...….....… $8.00
The Monopoly of Credit (C.H. Douglas) ......………............ $10.00
The Approach to Reality (C.H. Douglas) .............……..….... $2.50
An Introduction to Social Credit (Monahan) .......………..... $12.00
The Nature of Credit (T.V. Holmes) .................……….......... $1.00
Social Credit Principles (C.H. Douglas) ...............………..... $1.00
Why I am a Social Crediter (B. Monahan) …………….....…. $2.00
The New and The Old Economics (C.H. Douglas) ……….... $2.00
Whose service is perfect freedom (C.H. Douglas) ……….... $7.00
The Tragedy of Human Effort (C.H. Douglas) …………….... $2.00