Table of Contents Table of Contents
Previous Page  14 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 16 Next Page
Page Background

14

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •

www.michael.org.pl

styczeń-luty 2008

Część obecnego numeru poświęcamy naszemu

drogiemu Koledze i Przyjacielowi, którego niedaw-

no pożegnaliśmy. Był on wielkim katolikiem i misjo-

narzem. Całe dorosłe życie poświęcił propagowaniu

doktryny społecznej Kościoła katolickiego, a zwłasz-

cza jej zastosowaniu w dziedzinie ekonomii. Takim

rozwiązaniem jest system Kredytu Społecznego,

który Pierre Marchildon niestrudzenie i z wielkim

zaangażowaniem propagował na wszystkich kon-

tynentach świata. To jemu zawdzięczamy

powstanie polskiej edycji MICHAELA i to, że

może on docierać do Polaków już dziesiąty rok.

Pierre był też wielkim przyjacielem Polaków.

Przedstawiamy naszym Czytelnikom zapis

„Rozmów niedokończonych” w Radiu Maryja,

którego gościem 11 sierpnia 2002 r. był red.

Pierre Marchildon. Oto, co wtedy powiedział.

Pierre Marchildon: Niech będzie pochwalo­

ny Jezus Chrystus! Jestem bardzo szczęśliwy

tego wieczoru, że mogę być w Polsce i mówić

przez Radio Maryja, gdzie zostałem zaproszo­

ny przez jego dyrektorów. Jestem szczęśliwy,

że mogę być na tej ziemi, na której Polacy pro­

wadzili bardzo odważną walkę z komunizmem.

Przybyłem też do Polski, by pomóc Polakom

zrozumieć, jakie szkody globalizacja i nowy

porządek świata uczyniły w Kanadzie. Przyje­

chałem też, żeby zobaczyć, jak rozwija się ruch

Kredytu Społecznego w Polsce.

MICHAEL i Polska

Polska i Polacy przyczynili się w wielkim stop­

niu do obalenia reżimu komunistycznego, który po­

chłonął wiele ofiar. Jest to jednak również ziemia

świętych, którzy byli kanonizowani przez Jana Pa­

wła II, jak św. Maksymilian Kolbe, czy Siostra Fau­

styna. Dlaczego przyjechałem do Polski i jak to się

stało? Zaczęło się to już wiele lat temu, dzięki bisku­

powi Kraszewskiemu. Był on pierwszą osobą, która

doprowadziła do przetłumaczenia książki Louisa

Evena „Pod znakiem obfitości”. Książka ta wyjaśnia

oszustwo systemu bankowego na całym świecie, a

także przedstawia wstęp do wprowadzenia w życie

społecznej doktryny Kościoła katolickiego. Ponie­

waż w Polsce było duże zainteresowanie tym tema­

tem i otrzymywaliśmy wiele listów, postanowiliśmy

wydać materiały w języku polskim poświęcone tym

problemom. Potem ja osobiście zabiegałem o wy­

dawanie polskiej edycji dwumiesięcznika MICHA­

EL, żeby ludzie mogli otrzymywać ciągłą informację

na temat pracy Pielgrzymów św. Michała. Tak więc

w 1999 r. rozpoczęliśmy wydawanie MICHAELA w

języku polskim.

W 2001 r. wydaliśmy po polsku książkę zawie­

rającą trzy prace Louisa Evena. Jej tytuł brzmiał:

„Globalne oszustwo i drogi wyjścia”. Chciałbym

podziękować ks. biskupowi Edwardowi Frankow­

skiemu za wspaniały wstęp do tej książki. Louis

Even pisał wielokrotnie w języku francuskim do

kardynała Stefana Wyszyńskiego. Even podziwiał

również bardzo Polskę, a zwłaszcza kardynała Wy­

szyńskiego za jego obronę katolicyzmu w Polsce.

Dlatego my, Pielgrzymi św. Michała, zachowujemy

w naszych sercach czułe miejsce dla Polski. I dlate­

go jeszcze raz chcę powiedzieć, że jestem bardzo

szczęśliwy, iż mogę być dziś wieczorem w Radiu

Maryja i przekazać więcej informacji na temat ma­

sońskiego, globalnego planu międzynarodowych

bankierów.

Globalny plan

Chcę przedstawić plan tych ludzi, który obejmuje

zniszczenie mojego kraju, Kanady, oraz to, co chcą

oni zrobić ze wszystkimi krajami świata. Historia

działań naszych wrogów w Kanadzie będzie więc

tematem dzisiejszego wieczornego spotkania.

Jedną z naszych największych klęsk było dołą­

czenie w 1913 r. przez premiera Kanady Roberta

Bordena Ustawy Bankowej do naszej konstytucji.

Oddał on w ten sposób prawo tworzenia pieniędzy

Sir Robert Laird Borden (1854-1937) – przywódca par­

tii konserwatywnej, prawnik. Był premierem Kanady w

latach 1911-1920 (przyp. red.).

w ręce prywatnych banków. To samo stało się w

1913 r. w Stanach Zjednoczonych, kiedy to Bank

Rezerwy Federalnej został prywatną korporacją. W

następnym 1914 r. międzynarodowi bankierzy roz­

poczęli I wojnę światową, którą finansowali. Od tego

momentu Kanada zaczęła popadać w dług. Oczywi­

ście, jak wiemy, w 1917 r. ci sami międzynarodowi

bankierzy z Wall Street w Nowym Jorku sfinanso­

wali rewolucję komunistyczną w Rosji.

To był plan wrogów, ale Niebo ma również plan.

W 1917 r. Matka Boża z Fatimy przyszła do nas,

by prosić, abyśmy się modlili o uwolnienie się od

reżimu komunistycznego. W tym samym 1917 r.

Clifford H. Douglas przedstawił zasady narodowego

systemu pieniężnego. Byłby to system finansowy

bez lichwy i odsetek. System, który miał należeć do

społeczeństwa. Douglas nazwał go systemem pie­

niężnym Kredytu Społecznego. W 1929 r. doszło do

Wielkiej Depresji na świecie i odczuliśmy to mocno

także w Kanadzie.

Louis Even – założyciel MICHAELA

W 1934 r. Louis Even przeczytał kilka publikacji

Clifforda H. Douglasa. Louis Even był wielkim kato­

likiem i znał dobrze wiarę katolicką oraz społeczną

doktrynę Kościoła. Znał ważne fragmenty encyklik

papieskich. Jeden z najbardziej znanych cytatów

pochodzi z encykliki

Quadragesimo anno

Piusa XI

z 1931 r. Ci, którzy kontrolują pieniądze, kontrolują

życie ludzi. Kontrolują ekonomię,

kontrolują wszystko. Do tego stop­

nia,

„że nikt nie może wbrew ich

woli oddychać”

(

Quadragesimo

anno

, p. 106).

Potem w 1939 r. Louis Even

rozpoczął wydawanie francuskie­

go czasopisma „Vers Demain”

(„W kierunku jutra”). Postano­

wił ujawnić ludziom, że to banki

wprowadziły ograniczenie ilo­

ści pieniędzy w okresie depresji

przez dziesięć lat. Kiedy w 1939 r.

zaczęła się wojna, bankierzy zna­

leźli pieniądze z dnia na dzień,

żeby finansować wojnę, zabijanie

milionów ludzi i niszczenie naro­

dów. Tak więc Kanada została

wciągnięta w II wojnę światową i

była finansowana przez te same banki. Zaczęła po­

grążać się w coraz większe długi.

Coraz większe długi i podatki

Później, po wojnie w latach 1960-tych do władzy

w Kanadzie doszedł premier Pierre Trudeau – socja­

lista. Skończył studia w Moskwie, a także w Lon­

dyńskiej Szkole Ekonomii i wstąpił do Towarzystwa

Fabianistów. Doprowadził on Kanadę od długu w

wysokości 50 miliardów dolarów do 200 miliardów

dolarów. Dziś przy tym olbrzymim długu nie jeste­

śmy nawet w stanie spłacać odsetek.

Zob. Louis Even,

Infiltracja społeczeństwa przez socja­

listów Fabian

, MICHAEL nr 23, sierpień-wrzesień 2003

r. (przyp. red.).

Kiedy mówimy o Trudeau, trzeba podkreślić, że

to właśnie on wprowadził prawo do aborcji w Ka­

nadzie. Zatem od lat 1980-tych do dziś nasz dług

wobec banków prywatnych wzrósł do 600 miliardów

dolarów. Następny premier Kanady, Brian Mulroney,

odziedziczył dług. W czasie swojej kampanii wybor­

czej oświadczył on, że nigdy nie zaakceptuje strefy

wolnego handlu między Kanadą, USA i Meksykiem.

Dwa miesiące po swoim zwycięstwie wyborczym

podpisał umowę o wolnorynkowej wymianie

towarów między Kanadą, USA i Meksykiem.

Wtedy wiele naszych dużych przedsiębiorstw

przeniosło się do krajów o tańszej sile robo­

czej, jak Meksyk. Kanada straciła wiele miejsc

pracy.

Na Kanadyjczyków nałożono podatki, żeby

można było spłacać odsetki od długu. 91%

podatku dochodowego przeznaczone zostało

na spłatę odsetek od długu. To nie wystarczy­

ło i rząd został zmuszony do wprowadzenia

kolejnego podatku, zwanego „podatkiem od

towarów i usług” (GST – Goods and Services

Tax), nałożonego na wszystkie towary i usłu­

gi. W 1981 r. odsetki wzrosły do 22%. Długi

hipoteczne większości osób, które je zaciąg­

nęły, wzrosły wtedy dwukrotnie. W latach

1981-1982 trzysta tysięcy rodzin kanadyjskich

straciło swoje domy, oszczędności i firmy.

Przy tych 22% odsetkach i wzroście podatków

ludzie musieli spłacać trzy-, czterokrotną war­

tość swoich domów. To jest to, co my nazywamy w

Ameryce i w Kanadzie demokracją, a ja to nazywam

nowym niewolnictwem.

Po tym nowym wzroście podatków i stóp pro­

centowych, matki zostały zmuszone do pójścia do

pracy. Wtedy zaczął się upadek życia rodzinnego.

Matki oddały swoje dzieci do przedszkoli. Dzieci,

wracające ze szkoły, wychowywały się przed ekra­

nem telewizyjnym, gdzie propagowano zepsucie i

pornografię. Wzrosła aborcja. W Kanadzie dokonuje

się dziś 110 tysięcy aborcji rocznie. W niektórych

częściach Kanady nie mamy nawet prostej repro­

dukcji. Wskaźnik ilości dzieci wynosi 1,3%. Nasze

władze, począwszy od federalnych, poprzez pro­

wincjonalne do municypalnych, ze wszystkimi tymi

długami, obcinają nasze programy socjalne, jak

lecznictwo i edukacja. Rządy zaczęły obecnie tak­

że sprzedawać wszystko, to co do nich należy, pry­

watnym korporacjom. Straciliśmy też wielu rolników.

Mieliśmy 600 tysięcy rolników, a teraz ich liczba

spadła do 200 tysięcy. Większość rol­

ników, którzy jeszcze pozostali, jest za­

dłużonych w bankach.

Katastrofalny system monetarny

Jedną z najgorszych rzeczy, jaka się

wydarzyła, jest strata naszych szkół,

ponieważ zaakceptowaliśmy rządowe

subwencje. Kiedy przyjęliśmy te rzą­

dowe pieniądze dla szkół, musieliśmy

w nich uczyć edukacji seksualnej od

szóstego roku życia. I co stało się teraz

z naszymi dziećmi? Po bierzmowaniu

nie widzimy ich już więcej w kościele,

ponieważ są gotowi do seksu, bo byli

tego uczeni w szkole. Podam tu przy­

kład. Przed przyjazdem papieża Jana

Pawła II do Kanady na Światowy Dzień

Młodzieży podano informację, że w nie­

których prowincjach kanadyjskich, np. w Quebeku,

wiarę katolicką praktykuje 3-5% mieszkańców.

Są to przykłady, ukazujące, jaką katastrofę w

Kanadzie spowodował ten system monetarny i mię­

dzynarodowi bankierzy. Mogliśmy uwolnić cały świat

w 2000 r., Roku Jubileuszowym, kiedy Jan Paweł

II prosił o umorzenie długów międzynarodowych,

ponieważ były one spłacone już co najmniej dzie­

sięciokrotnie poprzez spłatę odsetek w prywatnych

międzynarodowych bankach. Ponieważ nie zostało

to zrobione, globaliści i międzynarodowa finansjera

pracuje teraz mocniej, niż kiedykolwiek nad przeję­

ciem światowych zasobów naturalnych i całej zdol­

ności produkcyjnej na świecie.

Nowe niewolnictwo

Rozmowy niedokończone w Radiu Maryja pt. „Kanada i Nowy Porządek Świata”, 11 sierpnia 2002 r.

Gość audycji red. Pierre Marchildon

Studio radiowe, Toruń

(od lewej) Jacek Morawa i Pierre Marchildon

Louis Even