Table of Contents Table of Contents
Previous Page  16 / 16
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 16
Page Background

16

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •

www.michael.org.pl

styczeń-luty 2008

propozycje, dotyczące reformy monetarnej, która

pomogłaby polskiemu narodowi w sprawach finan­

sowych.

Ojciec prowadzący:

– Prosimy bardzo. Halo.

Słuchaczka:

– Szczęść Boże.

Ojciec prowadzący:

– Szczęść Boże.

Słuchaczka:

– Ja chciałam się włączyć do roz­

mowy.

Ojciec prowadzący:

– Bardzo prosimy.

Słuchaczka:

– Dziękuję.

Ojciec prowadzący:

– Jest pani na antenie.

Słuchaczka:

– Już mogę? Szczęść Boże. Chcia­

łam serdecznie pozdrowić tego pana, który nas tak

szlachetnie, że tak powiem, uświadamia. Nasz

naród polski. Bardzo dziękuję temu panu. Bardzo

dziękuję. Co do rozmówcy – poprzedniego pana,

który się włączył do rozmowy, naprawdę żal mi jest

takich ludzi. Tacy ludzie, jak tamten pan, przeszka­

dzają ludziom, którzy chcą wyprowadzić nasz kraj

z biedy, z tego zakłamania, z tej nerwowości życia,

nas biednych Polaków. Biednych, naprawdę bied­

nych Polaków.

Chciałam również powiedzieć, że takich ludzi jak

ten pan, który nas uświadamia, co się dzieje poza

granicami naszego kraju i poza oceanem, bo trosz­

kę coś wiem na ten temat, ponieważ mam brata w

Kanadzie, który już jest tam dwanaście lat, takich lu­

dzi trzeba cenić. Kiedy mój brat przyjechał do Polski

i zaczął opowiadać, to nie chcę w tej chwili tych rze­

czy na antenie mówić, bo to są takie sprawy troszkę

rodzinne, ale bardzo temu panu dziękuję, bardzo.

Dlaczego Polacy mają nie wiedzieć o takich spra­

wach, które się dzieją w całym świecie? Być może,

ale tak myślę, że i na pewno, te sprawy związane

z tą rzeczywistością, które się dzieją poza granica­

mi naszego kraju, będą i w Polsce. Trochę jestem

zdenerwowana, bo ciężko mi się pogodzić z tym,

co ten pan mówił, przedmówca. Naprawdę, tacy lu­

dzie nie powinni się w taki temat włączać. Bardzo

serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Szczęść Boże!

Ojciec prowadzący:

– Z Panem Bogiem. Bóg

zapłać.

Pierre Marchildon:

– Chciałbym powiedzieć, że

ludzie, którzy kończą uniwersytety i poznają przeka­

zywaną im tam wiedzę, a potem chcą uzyskać jakąś

pozycję w życiu, a każdy tego chce, muszą iść z

systemem. A jeżeli nie, to nie uzyskają kwalifikacji

i znajdą się na marginesie. Cała opozycja ma być

wyeliminowana. Zatem obowiązkiem każdego, kto

zna prawdę, jest być świadkiem prawdy duchowej,

religijnej czy ekonomicznej. I musimy działać trochę

tak, jak to uczynił Jezus Chrystus: wziął bicz i wypę­

dził ze świątyni handlarzy pieniędzmi.

Ojciec prowadzący:

– Bardzo prosimy, Radio

Maryja. Halo.

Słuchacz:

– Niech będzie pochwalony Jezus

Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.

Ojciec prowadzący:

– Teraz i zawsze.

Słuchacz:

– Janusz spod Krakowa. Ja chciałem

zapytać tego pana, który nam zarzucił oszołomstwo,

czy również oszołomami są ci ludzie w minister­

stwie, którzy wprowadzają nowe dowody osobiste,

o których, my odbiorcy, nie wiemy o wszystkich

funkcjach, jakie mają spełniać? Są tam zakodowa­

ne różne rzeczy, o których może nawet nigdy się nie

dowiemy. To tyle. Szczęść Boże. Z Panem Bogiem.

Ojciec prowadzący:

– Z Panem Bogiem. Może

kolejny telefon. Proszę bardzo. Halo.

Słuchacz:

– Niech będzie pochwalony Jezus

Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.

Ojciec prowadzący:

– Teraz i zawsze.

Słuchacz:

– Moje imię Krzysztof. Dzwonię z

Łodzi. Ja bym chciał się zapytać o udział Między­

narodowego Funduszu Walutowego i Banku Świa­

towego w całym tym spisku, który tutaj w naszych

czasach ma miejsce. Jeżeli pan, nasz gość, mógłby

tutaj udzielić jakichś szerszych informacji na ten te­

mat.

Ojciec prowadzący:

– Tak. Dziękujemy bardzo

serdecznie.

Słuchacz:

– Szczęść Boże.

Ojciec prowadzący:

– Szczęść Boże.

Pierre Marchildon:

– Międzynarodowy Fundusz

Walutowy i Bank Światowy stanowią fasadę dla

międzynarodowych bankierów. Są one powołane

do tego, żeby pożyczać pieniądze różnym krajom.

Kiedy pożyczają pieniądze, stawiają warunki. Gdy

pożyczą dolara, żądają spłaty ośmiu dolarów. Nie

pomagają one więc żadnemu krajowi. Istnieją po

to, żeby pogrążać kraje w co­

raz większym długu. I na końcu

mogą przejąć na własność zaso­

by naturalne.

Kiedy grupa G-7 miała spot­

kanie w Kanadzie w 1995 r.,

został tam przedstawiony plan

„globalnego banku zasobów”.

Kiedy będą posiadali wszyst­

kie zasoby naturalne świata w

swoich rękach i jego całkowitą

zdolność produkcyjną, wtedy

wycenią całe bogactwo świata

i powiedzą ludziom globalnej

wioski, w której będziemy już tylko nume­

rami, używając nawet terminów pochodzą­

cych ze społecznej doktryny Kościoła, która

mówi, że należy nam się udział w owocach

współczesnej technologii, więc powiedzą lu­

dziom, iż zapewnią każdemu mieszkańcowi planety

globalne bezpieczeństwo ekonomiczne. Pieniądze

będą przekazywane wtedy elektronicznie na konto

każdego i żeby mieć do nich dostęp, trzeba będzie

posiadać nowy identyfikator elektroniczny – elektro­

niczny numer.

Ojciec prowadzący:

– Prosimy bardzo.

Słuchaczka:

– Niech będzie pochwalony Jezus

Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.

Ojciec prowadzący:

– Teraz i zawsze.

Słuchaczka:

– Ja chciałabym również zabrać

głos w dyskusji. Czy już jestem na antenie?

Ojciec prowadzący:

– Jest pani na antenie.

Bardzo prosimy powiedzieć nam, skąd pani telefo­

nuje.

Słuchaczka:

– Ja telefonuję z Montrealu, z Kana­

dy. Chciałabym zabrać głos. Również w odpowiedzi

na telefon pana, który niedawno dzwonił, który trak­

tował tych, którzy słuchają Radia Maryja, bądź tego

rodzaju wypowiedzi, jako oszołomów. Chciałabym

tymwszystkim sceptykompodać dwie pozycje książ­

kowe. Tym, którzy nie chcą słuchać głosów takich,

które się pojawiają w Radiu Maryja. Dwóch auto­

rów: jeden amerykański, drugi chyba francuski. To

są ekonomiści. To nie są ludzie związani absolutnie

z żadną prawicą, którzy zupełnie wprost opisują, w

jaki sposób produkuje się nowego człowieka. W jaki

sposób się najpierw wyprodukowało człowieka-kon­

sumenta na początku XX wieku, z jakim mamy do

czynienia w Ameryce, bądź teraz w Kanadzie. I już

wkracza to do Polski.

W tej chwili następuje produkcja, wytwarzanie

wręcz, człowieka nowych czasów. To jest model

człowieka, o jakim prelegent tutaj mówi. Nie będę

przeciągała. Podam tylko autorów i dwa tytuły. Ja

czytałam te pozycje po francusku. Pierwszy to jest

Jeremy Rifkin. Tytuł książki – „Koniec pracy”. Au G-7 – w tym czasie grupa tzw. siedmiu najbardziej

uprzemysłowionych krajów świata. Zob. Pierre Mar­

childon,

Rząd globalny w niedalekiej przyszłości

, MI­

CHAEL, nr 7, październik-grudzień 2000 (przyp. red.)

Książka Jeremy’ego Rifkina pt. „Koniec pracy” uka­

zała się po polsku w Wydawnictwie Dolnośląskim we

Wrocławiu w serii „Poza horyzont” w 2001 r. (przyp.

red.).

tor opisuje w niej, że już wkrótce tylko 20% ludzi

na świecie będzie miało pracę. Reszta będzie na­

leżała do grupy ludzi tzw. wykluczonych. Ludzi, któ­

rzy będą mogli tylko konsumować, pozostających

na zasiłku. Ludzi bezwolnych zupełnie, potraktowa­

nych jak automaty i niewolnicy. Jest to kontynuacja,

nota bene, dawnego programu niewolnika. Książka

ta jest napisana po angielsku, ale również została

wydana po francusku.

I druga, wydana przez instytut uniwersytecki we

Florencji. Książka autora Fernanda Tanguy, która

doskonale opisuje całą utopię liberalną, jaka rozpo­

częła się wraz z rewolucją francuską i która w tej

chwili zmierza ku końcowi, bo ten człowiek, którego

autor nazywa zdaje się człowiekiem „industrialnym”,

będzie kontrolowany przez owe czipy. Nie będziemy

mogli absolutnie sami kontrolować swojego życia.

A więc tytuł tej książki to „Prawo do

pracy. Między historią a utopią”. To

są dwie pozycje, które jeśli każdy

człowiek, każdy sceptyk je przeczyta,

to wystarczy tylko odrobina refleksji,

żeby uwierzyć w to wszystko, co się

mówi na antenie na przykład Radia

Maryja, bo jest to chyba je­

dyne radio na całym świecie,

które po prostu prawdę prze­

kazuje ludziom i w tak do­

stępny sposób. To wszystko.

Ojciec

prowadzący:

– Dziękujemy serdecznie.

Szczęść Boże.

Słuchaczka:

– Szczęść

Boże.

Pierre Marchildon:

Chciałbym pani powiedzieć, że ta książka Rifkina

mówi, że w ciągu być może dziesięciu lat od dziś tyl­

ko 20% ludzi będzie pracowało z powodu postępu

współczesnej technologii, która wyeliminuje pracę

ludzką. Dlatego my, Pielgrzymi św. Michała, propa­

gujemy dywidendę narodową, która będzie wypła­

cana każdemu człowiekowi. Będzie ona oparta na

owocach współczesnej technologii i na zasobach

naturalnych każdego kraju.

Papież Jan Paweł II, kiedy był w Toronto w 1984

r., poświęcił swoją homilię tematowi współczesnej

technologii. Powiedział wtedy, że nowoczesna tech­

nologia musi służyć każdemu mężczyźnie, kobiecie

i dziecku. Innymi słowy, owoce nowoczesnej tech­

nologii należą do każdego mężczyzny, kobiety i

dziecka, ponieważ to wynalazki naszych przodków

zostały przekazane nam przez kolejne generacje.

Jest to więc spadek, który należy do każdego z nas.

To właśnie będzie zastosowanie społecznej doktry­

ny Kościoła w życiu, ponieważ dziś mamy do czy­

nienia z ubóstwem i nędzą w wieku obfitości.

Ostatnio statystyki Organizacji Narodów Zjed­

noczonych wskazują, że populacja ludzi na Ziemi

wzrosła czterokrotnie od roku 1900 do 6 miliardów

obecnie. Produkcja dzięki nowoczesnej technologii

wzrosła w tym okresie 30-40 razy. Tak więc nie bra­

kuje nam produkcji, tylko brakuje pieniędzy.

Byłem w Afryce i widziałem duże sklepy z to­

warami, ale ludzie nie mieli pieniędzy, żeby je kupić.

Mamy wielkie centra handlowe w cywilizowanym

świecie czy we współczesnym świecie prze­

mysłowym, ale my też nie możemy kupić towarów,

bo nie mamy wystarczającej siły nabywczej. W Ka­

nadzie wydajemy 60-70% naszych zarobków na

podatki. Wlicza się tu podatek dochodowy, poda­

tek od nieruchomości, podatek od towarów i usług

oraz 212 innych ukrytych podatków. Jest to wynik

działania systemu bankowego, który posługuje się

lichwą i odsetkami, jakie się za tymi podatkami kry­

ją. Wszystko po to, żeby ostatecznie połknąć cały

świat.

Na tym kończymy druk pierwszej części zapi-

su „Rozmów niedokończonych” w Radiu Maryja z

dnia 11 sierpnia 2002 r., których gościem był nasz

kolega redakcyjny Pierre Marchildon. Drugą część

przedstawimy w następnym numerze MICHAELA.

Śródtytuły pochodzą od redakcji.

Nowe niewolnictwo

Rozmowy niedokończone w Radiu Maryja pt. „Kanada i Nowy Porządek Świata”, 11 sierpnia 2002 r.

Gość audycji red. Pierre Marchildon

(ciąg dalszy ze str. 15)