16
MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601
Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •
www.michael.org.plstyczeń-luty 2008
propozycje, dotyczące reformy monetarnej, która
pomogłaby polskiemu narodowi w sprawach finan
sowych.
Ojciec prowadzący:
– Prosimy bardzo. Halo.
Słuchaczka:
– Szczęść Boże.
Ojciec prowadzący:
– Szczęść Boże.
Słuchaczka:
– Ja chciałam się włączyć do roz
mowy.
Ojciec prowadzący:
– Bardzo prosimy.
Słuchaczka:
– Dziękuję.
Ojciec prowadzący:
– Jest pani na antenie.
Słuchaczka:
– Już mogę? Szczęść Boże. Chcia
łam serdecznie pozdrowić tego pana, który nas tak
szlachetnie, że tak powiem, uświadamia. Nasz
naród polski. Bardzo dziękuję temu panu. Bardzo
dziękuję. Co do rozmówcy – poprzedniego pana,
który się włączył do rozmowy, naprawdę żal mi jest
takich ludzi. Tacy ludzie, jak tamten pan, przeszka
dzają ludziom, którzy chcą wyprowadzić nasz kraj
z biedy, z tego zakłamania, z tej nerwowości życia,
nas biednych Polaków. Biednych, naprawdę bied
nych Polaków.
Chciałam również powiedzieć, że takich ludzi jak
ten pan, który nas uświadamia, co się dzieje poza
granicami naszego kraju i poza oceanem, bo trosz
kę coś wiem na ten temat, ponieważ mam brata w
Kanadzie, który już jest tam dwanaście lat, takich lu
dzi trzeba cenić. Kiedy mój brat przyjechał do Polski
i zaczął opowiadać, to nie chcę w tej chwili tych rze
czy na antenie mówić, bo to są takie sprawy troszkę
rodzinne, ale bardzo temu panu dziękuję, bardzo.
Dlaczego Polacy mają nie wiedzieć o takich spra
wach, które się dzieją w całym świecie? Być może,
ale tak myślę, że i na pewno, te sprawy związane
z tą rzeczywistością, które się dzieją poza granica
mi naszego kraju, będą i w Polsce. Trochę jestem
zdenerwowana, bo ciężko mi się pogodzić z tym,
co ten pan mówił, przedmówca. Naprawdę, tacy lu
dzie nie powinni się w taki temat włączać. Bardzo
serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Szczęść Boże!
Ojciec prowadzący:
– Z Panem Bogiem. Bóg
zapłać.
Pierre Marchildon:
– Chciałbym powiedzieć, że
ludzie, którzy kończą uniwersytety i poznają przeka
zywaną im tam wiedzę, a potem chcą uzyskać jakąś
pozycję w życiu, a każdy tego chce, muszą iść z
systemem. A jeżeli nie, to nie uzyskają kwalifikacji
i znajdą się na marginesie. Cała opozycja ma być
wyeliminowana. Zatem obowiązkiem każdego, kto
zna prawdę, jest być świadkiem prawdy duchowej,
religijnej czy ekonomicznej. I musimy działać trochę
tak, jak to uczynił Jezus Chrystus: wziął bicz i wypę
dził ze świątyni handlarzy pieniędzmi.
Ojciec prowadzący:
– Bardzo prosimy, Radio
Maryja. Halo.
Słuchacz:
– Niech będzie pochwalony Jezus
Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.
Ojciec prowadzący:
– Teraz i zawsze.
Słuchacz:
– Janusz spod Krakowa. Ja chciałem
zapytać tego pana, który nam zarzucił oszołomstwo,
czy również oszołomami są ci ludzie w minister
stwie, którzy wprowadzają nowe dowody osobiste,
o których, my odbiorcy, nie wiemy o wszystkich
funkcjach, jakie mają spełniać? Są tam zakodowa
ne różne rzeczy, o których może nawet nigdy się nie
dowiemy. To tyle. Szczęść Boże. Z Panem Bogiem.
Ojciec prowadzący:
– Z Panem Bogiem. Może
kolejny telefon. Proszę bardzo. Halo.
Słuchacz:
– Niech będzie pochwalony Jezus
Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.
Ojciec prowadzący:
– Teraz i zawsze.
Słuchacz:
– Moje imię Krzysztof. Dzwonię z
Łodzi. Ja bym chciał się zapytać o udział Między
narodowego Funduszu Walutowego i Banku Świa
towego w całym tym spisku, który tutaj w naszych
czasach ma miejsce. Jeżeli pan, nasz gość, mógłby
tutaj udzielić jakichś szerszych informacji na ten te
mat.
Ojciec prowadzący:
– Tak. Dziękujemy bardzo
serdecznie.
Słuchacz:
– Szczęść Boże.
Ojciec prowadzący:
– Szczęść Boże.
Pierre Marchildon:
– Międzynarodowy Fundusz
Walutowy i Bank Światowy stanowią fasadę dla
międzynarodowych bankierów. Są one powołane
do tego, żeby pożyczać pieniądze różnym krajom.
Kiedy pożyczają pieniądze, stawiają warunki. Gdy
pożyczą dolara, żądają spłaty ośmiu dolarów. Nie
pomagają one więc żadnemu krajowi. Istnieją po
to, żeby pogrążać kraje w co
raz większym długu. I na końcu
mogą przejąć na własność zaso
by naturalne.
Kiedy grupa G-7 miała spot
kanie w Kanadzie w 1995 r.,
został tam przedstawiony plan
„globalnego banku zasobów”.
Kiedy będą posiadali wszyst
kie zasoby naturalne świata w
swoich rękach i jego całkowitą
zdolność produkcyjną, wtedy
wycenią całe bogactwo świata
i powiedzą ludziom globalnej
wioski, w której będziemy już tylko nume
rami, używając nawet terminów pochodzą
cych ze społecznej doktryny Kościoła, która
mówi, że należy nam się udział w owocach
współczesnej technologii, więc powiedzą lu
dziom, iż zapewnią każdemu mieszkańcowi planety
globalne bezpieczeństwo ekonomiczne. Pieniądze
będą przekazywane wtedy elektronicznie na konto
każdego i żeby mieć do nich dostęp, trzeba będzie
posiadać nowy identyfikator elektroniczny – elektro
niczny numer.
Ojciec prowadzący:
– Prosimy bardzo.
Słuchaczka:
– Niech będzie pochwalony Jezus
Chrystus i Maryja zawsze Dziewica.
Ojciec prowadzący:
– Teraz i zawsze.
Słuchaczka:
– Ja chciałabym również zabrać
głos w dyskusji. Czy już jestem na antenie?
Ojciec prowadzący:
– Jest pani na antenie.
Bardzo prosimy powiedzieć nam, skąd pani telefo
nuje.
Słuchaczka:
– Ja telefonuję z Montrealu, z Kana
dy. Chciałabym zabrać głos. Również w odpowiedzi
na telefon pana, który niedawno dzwonił, który trak
tował tych, którzy słuchają Radia Maryja, bądź tego
rodzaju wypowiedzi, jako oszołomów. Chciałabym
tymwszystkim sceptykompodać dwie pozycje książ
kowe. Tym, którzy nie chcą słuchać głosów takich,
które się pojawiają w Radiu Maryja. Dwóch auto
rów: jeden amerykański, drugi chyba francuski. To
są ekonomiści. To nie są ludzie związani absolutnie
z żadną prawicą, którzy zupełnie wprost opisują, w
jaki sposób produkuje się nowego człowieka. W jaki
sposób się najpierw wyprodukowało człowieka-kon
sumenta na początku XX wieku, z jakim mamy do
czynienia w Ameryce, bądź teraz w Kanadzie. I już
wkracza to do Polski.
W tej chwili następuje produkcja, wytwarzanie
wręcz, człowieka nowych czasów. To jest model
człowieka, o jakim prelegent tutaj mówi. Nie będę
przeciągała. Podam tylko autorów i dwa tytuły. Ja
czytałam te pozycje po francusku. Pierwszy to jest
Jeremy Rifkin. Tytuł książki – „Koniec pracy”. Au G-7 – w tym czasie grupa tzw. siedmiu najbardziej
uprzemysłowionych krajów świata. Zob. Pierre Mar
childon,
Rząd globalny w niedalekiej przyszłości
, MI
CHAEL, nr 7, październik-grudzień 2000 (przyp. red.)
Książka Jeremy’ego Rifkina pt. „Koniec pracy” uka
zała się po polsku w Wydawnictwie Dolnośląskim we
Wrocławiu w serii „Poza horyzont” w 2001 r. (przyp.
red.).
tor opisuje w niej, że już wkrótce tylko 20% ludzi
na świecie będzie miało pracę. Reszta będzie na
leżała do grupy ludzi tzw. wykluczonych. Ludzi, któ
rzy będą mogli tylko konsumować, pozostających
na zasiłku. Ludzi bezwolnych zupełnie, potraktowa
nych jak automaty i niewolnicy. Jest to kontynuacja,
nota bene, dawnego programu niewolnika. Książka
ta jest napisana po angielsku, ale również została
wydana po francusku.
I druga, wydana przez instytut uniwersytecki we
Florencji. Książka autora Fernanda Tanguy, która
doskonale opisuje całą utopię liberalną, jaka rozpo
częła się wraz z rewolucją francuską i która w tej
chwili zmierza ku końcowi, bo ten człowiek, którego
autor nazywa zdaje się człowiekiem „industrialnym”,
będzie kontrolowany przez owe czipy. Nie będziemy
mogli absolutnie sami kontrolować swojego życia.
A więc tytuł tej książki to „Prawo do
pracy. Między historią a utopią”. To
są dwie pozycje, które jeśli każdy
człowiek, każdy sceptyk je przeczyta,
to wystarczy tylko odrobina refleksji,
żeby uwierzyć w to wszystko, co się
mówi na antenie na przykład Radia
Maryja, bo jest to chyba je
dyne radio na całym świecie,
które po prostu prawdę prze
kazuje ludziom i w tak do
stępny sposób. To wszystko.
Ojciec
prowadzący:
– Dziękujemy serdecznie.
Szczęść Boże.
Słuchaczka:
– Szczęść
Boże.
Pierre Marchildon:
–
Chciałbym pani powiedzieć, że ta książka Rifkina
mówi, że w ciągu być może dziesięciu lat od dziś tyl
ko 20% ludzi będzie pracowało z powodu postępu
współczesnej technologii, która wyeliminuje pracę
ludzką. Dlatego my, Pielgrzymi św. Michała, propa
gujemy dywidendę narodową, która będzie wypła
cana każdemu człowiekowi. Będzie ona oparta na
owocach współczesnej technologii i na zasobach
naturalnych każdego kraju.
Papież Jan Paweł II, kiedy był w Toronto w 1984
r., poświęcił swoją homilię tematowi współczesnej
technologii. Powiedział wtedy, że nowoczesna tech
nologia musi służyć każdemu mężczyźnie, kobiecie
i dziecku. Innymi słowy, owoce nowoczesnej tech
nologii należą do każdego mężczyzny, kobiety i
dziecka, ponieważ to wynalazki naszych przodków
zostały przekazane nam przez kolejne generacje.
Jest to więc spadek, który należy do każdego z nas.
To właśnie będzie zastosowanie społecznej doktry
ny Kościoła w życiu, ponieważ dziś mamy do czy
nienia z ubóstwem i nędzą w wieku obfitości.
Ostatnio statystyki Organizacji Narodów Zjed
noczonych wskazują, że populacja ludzi na Ziemi
wzrosła czterokrotnie od roku 1900 do 6 miliardów
obecnie. Produkcja dzięki nowoczesnej technologii
wzrosła w tym okresie 30-40 razy. Tak więc nie bra
kuje nam produkcji, tylko brakuje pieniędzy.
Byłem w Afryce i widziałem duże sklepy z to
warami, ale ludzie nie mieli pieniędzy, żeby je kupić.
Mamy wielkie centra handlowe w cywilizowanym
świecie czy we współczesnym świecie prze
mysłowym, ale my też nie możemy kupić towarów,
bo nie mamy wystarczającej siły nabywczej. W Ka
nadzie wydajemy 60-70% naszych zarobków na
podatki. Wlicza się tu podatek dochodowy, poda
tek od nieruchomości, podatek od towarów i usług
oraz 212 innych ukrytych podatków. Jest to wynik
działania systemu bankowego, który posługuje się
lichwą i odsetkami, jakie się za tymi podatkami kry
ją. Wszystko po to, żeby ostatecznie połknąć cały
świat.
Na tym kończymy druk pierwszej części zapi-
su „Rozmów niedokończonych” w Radiu Maryja z
dnia 11 sierpnia 2002 r., których gościem był nasz
kolega redakcyjny Pierre Marchildon. Drugą część
przedstawimy w następnym numerze MICHAELA.
Śródtytuły pochodzą od redakcji.
Nowe niewolnictwo
Rozmowy niedokończone w Radiu Maryja pt. „Kanada i Nowy Porządek Świata”, 11 sierpnia 2002 r.
Gość audycji red. Pierre Marchildon
(ciąg dalszy ze str. 15)