Table of Contents Table of Contents
Previous Page  13 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 24 Next Page
Page Background

13

MICHAEL Journal: 1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0, Canada • Tel.: (450) 469-2209 • Fax (450) 469-2601

Dwumiesięcznik MICHAEL: ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław, Polska • Tel.: (071) 343-6750 •

www.michael.org.pl

październik-grudzień 2007

do spełnienia funkcję społeczną. I spełnia ona ten

fakt. Własność, która przynależy do właściciela, jest

rodzajem zarządzania jego dobrami, pełniącymi

funkcję dobra wspólnego. Również wszystkie obiek-

ty oparte na dobrach naturalnych, takie jak hydro­

elektrownie oraz całe dziedzictwo naukowe jest jak

fundament, na którym możemy kontynuować bu­

dowę i lepiej uczestniczyć w rzeczywistości dobra

wspólnego. Powstaje związek i społeczna organiza­

cja, gdzie struktura może ułatwić zwiększenie cał-

kowitej zdolności produkcyjnej, podczas gdy produk­

cja pozostaje bardzo mała, jeśli każdy pracowałby

tylko w swoim własnym miejscu bez żadnego związ-

ku między sobą. A także każda osoba ma prawo do

minimalnego dochodu z całkowitej produkcji.

Louis Even dodaje: „Istnieje minimum z tytułu

(albo prawa do) produkcji krajowej, które powinno

zostać zapewnione wszystkim i każdemu z osobna

obywatelowi. Szkoła Kredytu Społecznego nazywa

je dywidendą narodową. Jest ono nazywane dywi­

dendą, ponieważ nie reprezentuje ono pensji (która

jest wynagrodzeniem za pracę osobistą), ale prawo

dziedzictwa, prawo każdego obywatela do docho-

du ze wspólnego kapitału, prawo do egzystencji w

dobrze zorganizowanym społeczeństwie, które gwa­

rantuje je każdemu ze swoich członków tylko na

podstawie faktu ich urodzenia”.

Istnieją zatem dwa rodzaje udziałowców, ale

dziś wymienimy tylko jednego z nich, akcjonariusza

przedsiębiorstwa. Jednak, nawet jeśli ich natura

różni się z powodu ich pochodzenia, jeden jest pry­

watny, drugi publiczny, dwaj akcjonariusze należą

do tej samej bazy, do całego społeczeństwa, które

istnieje FAKTYCZNIE. Te dwa typy akcjonariuszy

(którzy mogą być także tą samą osobą) nie są w

najmniejszym stopniu sprzeczne ani nieprzyjazne

sobie, jak tego chce fałszywie walka klasowa, two­

rząc jedno z najkrwawszych i największych kłamstw

w historii polityki. Lecz również liberałowie (którzy

są także bojownikami) są całkowitymi dialektykami,

jak ich pseudo-przeciwnicy, socjaliści i komuniści, w

co zawsze chciano, żebyśmy uwierzyli. Liberałowie

próbują wmówić nam, że akcjonariusze przedsię-

biorstw są jedynymi osobami, które mają prawo do

urządzenia się i do zapewnienia wszystkich potrzeb

życiowych. Liberałowie, wśród których jest niestety

wielu chrześcijan, sieją w ten sposób zamieszanie.

To jest ich zamęt, który wprowadzają między

prywatną a publiczną domeną, z których każda jest

naturalna i nieuchwytna. Liberałowie zapominają,

że z natury, jeśli nie będziemy żyli jako społeczeń­

stwo, w którym rodzina jest

pierwszą

społecznością,

nigdy nie staniemy się rzeczywiście odrębnymi jed-

nostkami, zdolnymi do przynoszenia korzyści temu

społeczeństwu.

Wraz z Louisem Evenem i majorem Cliffordem

H. Douglasem, który przedstawił eksperymenty i

opracował znane twierdzenie A + B, które nigdy nie

zostało podważone, jako fałszywe, musimy wprowa-

dzić w życie tę sytuację społecznych akcjonariuszy,

opartą na nadwyżce, należącej do sił wspólnych,

które istnieją FAKTYCZNIE, a nie w ideologiach.

Te wspólne siły wynikają z bardziej znaczących

przedsięwzięć i jednostek, które, wszystkie razem,

reprezentują niewyobrażalne i znaczne bogactwo,

a to znaczne bogactwo nie zabiera niczego, absolut­

nie niczego z bogactwa innych, z drugiej strony.

Wszystkie prace Louisa Evena i Clifforda H. Do-

uglasa pokazują to.

Ekonomia dla sprawiedliwości

Wszyscy ci, którzy szukają sprawiedliwości w

ekonomii, nawet jeśli nie zdają sobie sprawy z tego,

mają wiele wspólnego z eksperymentalnymi od-

kryciami majora Douglasa. Na przykład niemiecka

autorka (z zawodu architekt), Margrit Kennedy ,

dochodzi dziś do tych samych wniosków, do jakich

doszedł major Douglas. Mówi ona, że olbrzymi pro-

cent (50%) cen, które płacimy każdego dnia, składa

się na wielką sumę, wynikającą ze zwielokrotnio-

nych kosztów finansowych, które są jałowe i dopro­

wadzają do ubóstwa oraz są nie do naprawienia.

Zauważa to również lokalna sieć związana z alterna­

tywną ekonomią meksykańską, inspirowaną przez

naszego przyjaciela z Meksyku, Luisa Lopezellera.

Ze swojej strony mój przyjaciel Andre Jacques Hol-

becq (emerytowany pilot liniowy oraz pilot samolotu

Concorde) rozwija obecnie w pełnym wymiarze

swoją pasję, jaką jest ekonomia dla sprawiedliwości.

Opublikował on wiele książek, z których najnowsza,

nosi tytuł „Dziesięć największych kłamstw na temat

ekonomii”. Doszedł on do tych samych wniosków.

Są jeszcze inni.

Chciałbym dać każdemu kilka praktycznych rad.

Utorujcie w każdym z waszych krajów, w waszych

miastach i w waszych społecznościach drogę w

ludzkich umysłach dla idei Kredytu Społecznego,

używając aktualnych faktów i liczb.

W kwietniu 2007 roku poszedłem w moim mie­

ście, w Tulonie, do firm prowadzących usługi finan­

sowe. Tulon leży w odległości 65 km na wschód od

Marsylii, śródziemnomorskiego portu wojennego i

liczy 180 tysięcy mieszkańców. Poszedłem, żeby zi-

dentyfikować wierzycieli w mieście i tych, którym są

oni winni pieniądze. Mówiłem personelowi, że moje

badania nie mają charakteru politycznego i służą

tylko ujawnieniu tożsamości miejskich wierzycieli.

Byli zdziwieni, ale chcieli pomóc i wykonali na

swoich komputerach całe badania, o które prosiłem,

przekazując mi bilans długu municypalnego (od 31

grudnia 2006 r.), dystrybucji płatności kapitału, wiel-

kości sum spłacanych odsetek oraz dane dotyczące

wierzycieli i ich tożsamości w tym momencie. Są to

wszystko banki prywatne i zaznaczają one w swoich

dokumentach, że posiadają prywatne prawa banko-

we. Można odnotować również, że najważniejszym

wierzycielem, do którego należy ponad 50% całko-

witego długu miasta i któremu miasto musi płacić

największą sumę odsetek, jest belgijsko-luksembur-

ski bank, specjalizujący się w finansowaniu wspól-

nego wyposażenia. Jest to również bank dla całego

Beneluksu i Francji. Bank ten zatem nie przynosi

korzyści terytorium Francji, na którym mieszkam.

Całkowita suma odsetek wypłacanych udziałowcom

prywatnych banków z Tulonu od 31 grudnia 2006 r.

wyniosła 5 738 435 euro. Podatki idą (w większej

części) do kieszeni tych nieznanych udziałowców...

Sądzę, że ten konkretny i techniczny przykład

może poruszyć sprawę Kredytu Społecznego w

społeczeństwie. Możemy bardzo dobrze zapytać,

dlaczego płacimy tym finansowym pośrednikom tak

drogo, kiedy to społeczeństwo obywatelskie pro-

dukuje dobra w naszych krajach i regionach, czy

kiedy nasze władze publiczne, które powinny być

wystarczająco rozsądne, żeby reprezentować nas

we WSZYSTKIM, co dotyczy domeny publicznej,

robią biznes z tymi ekonomicznymi i finansowymi in­

teresami, które pogrążają nas i które nie są w żaden

sposób zaznajomione z naszym trudem? Trudem,

którego reperkusje są poza naszą kontrolą i pozo-

stawiają nas w „świecie”... który nie jest nasz. Czym

jest ten tak zwany suwerenny „system” polityczny,

kiedy to finansjera i bankierzy faktycznie nami rzą­

dzą?

Bez wątpienia, intymność naszych modlitw ma

mocniejszy wpływ, niż sądzimy. Nawet większy z

powodu wstawiennictwa Maryi, Matki Bożej, która

odpowiada, kiedy się do niej modlimy. Czyż nie jest

to najlepsze ze wszystkich połączenie pomiędzy ro-

dziną a społeczeństwem?

Reanud Laillier

Margrit Kennedy jest architektem, urbanistą oraz profe­

sorem ekologicznych technik budowlanych na Uniwer­

sytecie Hannover w Niemczech. Napisała kilka książek

i artykułów na temat kobiet i architektury oraz ekologii

miejskiej. Jest autorką wydanej w 2004 r. w Polsce przez

Wydawnictwo „Zielone Brygady” z Krakowa książki pt.

„Pieniądz wolny od inflacji i odsetek” (przyp. tłum.).

Dwumiesięcznik MICHAEL

jest niezależny od jakichkolwiek in-

stytucji, partii politycznych, osób czy organizacji. Nie zamieszcza

żadnych reklam i rozprowadzany jest wyłącznie w formie prenu-

meraty. Ukazuje się w wersjach językowych: polskiej, angielskiej,

francuskiej, hiszpańskiej.

Prenumerata w Kanadzie i USA

Szanowni Państwo!

Aby zaprenumerować pismo MICHAEL w Ka-

nadzie, USA, czy w innych krajach, należy wpłacić kwotę $10 na 2

lata lub $20 na 4 lata najlepiej za pomocą czeków personalnych lub

czeków bankowych tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać na

Michael Journal i wysłać na adresy poniżej:

Pismo MICHAEL Journal – Canada

1101 Principale St., Rougemont QC, J0L 1M0

Tel.: (450) 469-2209; (416) 259-3714 -po polsku

Pismo MICHAEL Journal – USA

P.O. Box 86, South Deerfield, MA 01373

Tel./Fax: (413) 665-5052

Warunki prenumeraty w Polsce

Szanowny Czytelniku!

Istnieją dwa sposoby otrzymywania dwu-

miesięcznika MICHAEL w Polsce. Poprzez wpłacenie kwoty 18 zł

na rok lub 36 zł na 2 lata na nasze konto bankowe (podane poni-

żej), posługując się przekazem bankowym:

Fundacja Pielgrzymów św. Michała

XVII O/Bank Zachodni WBK S.A.

09 1090 2529 0000 0006 3400 0467

lub przekazem pocztowym, który należy wystawić na pismo „Mi-

chael” i skierować na adres poniżej:

Dwumiesięcznik MICHAEL – Polska

ul. Komuny Paryskiej 45/3A, 50-452 Wrocław

Tel.: (071) 343-6750

Prenumerata w Australii & NZ

Drodzy Czytelnicy!

Aby otrzymywać nasze pismo MICHAEL w

Australii, należy wpłacić odpowiednią kwotę w dolarach australij-

skich, (morska: 2 lata - A$ 32 i 1 rok - A$ 16; lotnicza: 2 lata - A$

64; 1 rok - A$ 32) najlepiej za pomocą czeków personalnych lub

czeków bankowych, tzw. Money Orders. Czeki należy wystawiać

na Renata Stirrat i wysyłać na adres jak poniżej:

Pismo MICHAEL c/o Renata Stirrat

32 Dundee Ave, Holden Hill, SA 5088

Tel.: (08) 8261-0729 -w jez. polskim i angielskim

„Prenumerata-prezent”

Zamawiając prenumeratę jako prezent dla kogoś, czynisz wspa-

niałomyślny gest i niespodziankę. Przyczyniasz się także do po-

głębienia świadomości indywidualnej, rodzinnej i narodowej! Im

więcej ludzi przeczyta nasze artykuły, tym więcej pozna prawdę.

Na blankiecie lub zwykłej kartce papieru należy podać imię, nazwi-

sko i adres osoby, która ma otrzymywać nasze pismo.

Poprzednie wydania MICHAELA

Istnieje możliwość nabycia poprzednich numerów MICHAELA w

różnych językach. Do tej pory w języku polskim ukazało się 43 peł-

nych (16 i 24-stronicowe) numerów. Sprawy i problemy poruszane

w tym piśmie nie dezaktualizują się, tak jak to się dzieje w innych

gazetach i magazynach. Cena każdego pojedynczego egzempla-

rza wynosi $2 / 3 zł plus koszt przesyłki.

Bezpłatne wydruki / ulotki

UWAGA! Ci wszyscy, którzy chcieliby otrzymać dowolną ilość bez-

płatnych wydań, ulotek MICHAELA, aby rozprowadzić je w swoim

otoczeniu, proszeni są o skontaktowanie się z naszymi biurami

telefonicznie lub pisemnie. Ulotki są bezpłatne, ale dotacje na po-

krycie kosztów druku i wysyłki są mile widziane.

Publikacje o Kredycie Społecznym

i systemie monetarnym

W języku polskim:

Globalne oszustwo i drogi wyjścia (L. Even) ……........... 14zł / $12

Dlaczego wciąż brak nam pieniędzy (Barclay-Smith) ..... 10zł / $7

Fałszerze pieniędzy (L. Soucy) .………........................... 10zł / $7

Kryzys pieniądza (Ch. Hollis) ………............................... 17zł / $10

Kredyt Społeczny a Katolicyzm (G.H. Levesque OP) ....... 7zł / $5

Lichwa (H. Belloc) ………................................................... 7zł / $5

Fatima i wielki spisek (D. Manifold) .……….................... 16zł / $10

Pieniądz korzeń wszelkiego zła (D. Manifold) .................... 5zł / $4

O pieniądzu i lichwiarzach (R. Gładkowski) ....................... 6zł / $4

i inne.

W języku angielskim i francuskim:

In This Age of Plenty (Louis Even) ....………..….............…. $25.00

The Money Myth Exploded (L. Even) ................…….…....... $3.00

What Do We Mean By Real Social Credit (L. Even) ............ $4.00

A Sound and Effective Financial System (L. Even) .............. $4.00

The meaning of Social Credit (Colbourne) ……………........ $13.00

Social Credit (C.H. Douglas) ................………................... $18.00

Economic Democracy (C.H. Douglas) .........…………......... $21.00

The Money Trick (C.Barclay-Smith) ..........………....…....... $10.00

The Counterfeiters (L. Soucy) ...................………...….....… $10.50

The Monopoly of Credit (C.H. Douglas) ......………............ $21.00

The Approach to Reality (C.H. Douglas) .............……..….... $3.00

An Introduction to Social Credit (Monahan) .......………..... $13.00

The Nature of Credit (T.V. Holmes) .................……….......... $2.00

Social Credit Principles (C.H. Douglas) ...............………..... $1.50

Why I am a Social Crediter (B. Monahan) …………….....…. $3.00

The New and The Old Economics (C.H. Douglas) ……….... $3.00

Whose service is perfect freedom (C.H. Douglas) …......... $10.00

The Tragedy of Human Effort (C.H. Douglas) …………….... $3.00

and others